Sidor

tisdag 18 mars 2014

Invecklat och utvecklat.

Det är lattjo det här hur vädret påverkar en!
I morse gick jag upp snortidigt, bokstavligen, igen! ;-)
Jag var riktigt sänkt igår kväll och låg på soffan stor del av kvällen med datorn i knät och jobbade lite.
Det blir så ibland. Saker behöver lösas NU.
Men, när barnen gick upp och lade sig följde jag med. Maken läste bok, barnen nattade mig och jag slocknade!
Som jag behövde det..
Jag var tom pigg i morse, när klockan ringde 05.30.
Idag var det kursdag igen och jag ville lämna barnen samma minut dagis öppnade för att hinna.
Förra veckan åkte jag 10 minuter senare och sladdade in på kursen EN minut innan vi började.
Inte bra.
Jag kommer inte för sent!
I morse var jag inte lika förkyld, men blir ju ändå aningens deppad när det är -9 grader ute!
Fy!
Solen sken och det blev raskt varmare, men jag fick puttra bilen en stund för att slippa skrapa rutor.
Idag var det inte alls lika mycket trafik och jag har hittat en smitväg och ett P hus som funkar.
Men, när folk droppade in, var alla lika besvikna över kylan och snön.
Det är mars, men alla hade hunnit få en känsla av vår! :-)

Förmiddagen gick fort, i vanlig ordning. Och jag fick en hel del att fundera över, i vanlig ordning.
Dock inte det jag trodde och inte alls som de andra modulerna.
Ibland blir man förvånad.
Och lite besviken.
Saker är inte allt som man tror eller förväntar sig.
Ibland blir man så trött på att allt ska vara så kortsiktigt.
Men, det är bara att bita ihop och komma igen.
Man lär sig, hela tiden. :-)

Idag har jag planerat semestern i sommar. Det blir lite speciellt iom att Minime slutar på dagis och ska börja förskoleklass.
Det blir ett glapp när hon inte får vara på vare sig dagis eller i skolan.
Så, barnen får vara lediga rätt länge i sommar.
Vi vuxna får turas om lite i början av hösten.
Det är fortfarande lite konstigt att hon slutar på dagis snart.
Sen har vi bara skolbarn.
Det är så coolt!
Jag har också funderat och bestämt mig över hur sommaren ska se ut. Eller inte se ut är mer rätt.
Det tog ett tag, men sen kände jag att det vi tidigare bestämt inte skulle bli bra.
Jag måste lyssna inåt och bestämma vad jag vill lägga min tid och mina pengar på.
Så, nu inväntar jag bara lite externa beslut innan jag kan lägga ny sommarplanering.
Men, det känns bra.
Vi går ur en era och in i en annan.
Det kallas visst utveckling! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar