Sidor

måndag 10 mars 2014

Fina fåglar

Det var en otroligt stolt son och pappa som kom hem ifrån simskolan igår.
Han hade inte bara lärt sig att göra bomben, han har tagit simmandet flera steg längre!
När det är namnupprop, ska man säga sitt namn och doppa huvudet.
Tidigare gånger har han sagt sitt namn och doppat luggen, typ.
Inte huvudet, för vatten i ögon och näsa, det har gått bort!
Igår, stod han på händer i poolen vid namnuppropet! :-)
Sen for han omkring som en fisk.
Fröken konstaterade att han inte ska vara kvar i nybörjargruppen och kanske inte ens i steg två. Helst ska han hoppa till steg tre.
Och det är ju jättekul! Problemet är bara att grupperna är fulla.
Men, dom skulle se om det gick att fixa.
Han kan inte vara kvar i nybörjargruppen hur som.
Och det är verkligen härligt när barn knäcker koderna!
Det är ju det man sträva efter som förälder.
Gå -check
Prata - check
Läsa, skriva och räkna -check
Cykla och simma - check
Ungen är "klar" nu ska han bara växa och fila på sina kunskaper! :-)
Tre klara en kvar! ;-)

Jag vet att många är alldeles förtjusta i små barn, men jag tycker att det är så härligt när de växer, utvecklas och blir mindre barn och mera människor! ;-)

 Idag var det inte lika strålande sol, men varmt!
Det är så mycket lättare att gå upp på morgnarna, när man vaknar till det här.
Det lilla gul/rosa klotet som hänger över träden.
Ljus. Jag är så beroende av ljuset! :-)

 Trots att det kom en regnskur på eftermiddagen. Men det kändes som en skur som brukar komma på sommaren.
Jätteblött under en kortare stund.

När jag kom hem idag, låg det en present på min säng.
Stora dottern åkte till pappa idag och har lämnat en tidig födelsedagspresent till mig! :-)
Så söta fåglar!
Som är nyckelringar.
Smart och sött i ett! :-)

Med följde också ett jättefint skrivet kort, som ju gjorde att jag fick torka ett par tårar...;-)
Så veckan började jättebra!

Till min stora förvåning så fick jag ett samtal ifrån den klinik som ska operera mitt knä också!
Hon hade fått en massa återbud tydligen så den läkare som skulle hinna träffa mig om ca 4 veckor ville träffa mig i morgon redan!
Vilket ju inte gick. Och inga tider nästa vecka funkade heller.
Men, i slutet av mars fick jag en tid! :-)
Skönt att det går fort, nu när jag har bestämt mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar