Sidor

fredag 7 mars 2014

En bit av Spanien

Första vecka avklarad.
Och det är som när man ställer sig på löpbandet - när man är "klar" skulle man kunna lubba en stund till.
Så var det även idag. Jag hade kunnat jobba ett bra tag till, nu när man liksom har kommit igång! ;-)
Veckan har innehållit så mycket av mycket....
Däremot blir det inget löpband förrän i maj!
Jag har träningsförbud! :-(
Cykla, kan jag göra, men inte jogga (som att jag skulle!) och inte pw. Helst inget alls där mitt knä blir belastat.
Det konstaterade doktorn jag var hos idag.
"Trots ditt fräscha yttre så är ditt knä gammalt och slitet". Sedärja!
Så, nu är en remiss inskickad och det är bara att vänta på en titthålsoperation.
Om ca fyra veckor.
Det var det.
Men skönt att äntligen få det åtgärdat. Det är inte vettigt att gå runt och halta och ha ont.

Skönt även med helg.
Planen var att åka till landet. Det är så länge sen nu! Jag längtar verkligen.
Men, det kom saker i vägen både lördag och söndag, så det kändes så stressigt.
Det får bli nästa helg.
Jag skulle vilja ut och andas lite lantluft. Känna doften av hav.

Det snurrar mycket i lilla skallen nu, sånt som ska landa i mig och i mitt huvud.
Även om jag nyss haft semester, så landar jag så skönt på landet. På ett annat sätt.

Våren är verkligen på väg! Idag var det ljust ute, trots att jag inte hämtade barnen förrän klockan 17!
Innan vi åkte på semester så var det mörkt då.
Det går fort!
Och det är så skönt!
På nåt märkligt sätt så har vintern varit lång, även om den samtidigt gått fort!
Hur går det ihop?
Undras om det hänger ihop med att man blir äldre?
En händelse som man var med om i höstas, känns som att det var flera år sedan.

Det har verkligen blivit oerhört uppenbart senaste dagarna. När man träffar människor som är mitt i karriären och är 25 år!
Va! valpar! :-)
Häromdagen träffade jag på en väldigt framgångsrik herre som var mer procedur och från än jag!
Det händer sällan!
En människa som måste ha ordning, som måste ha allt planerat och förberett, men som sedan är grymt effektiv.
Så kul att se!
Man gnäller ofta över lata ungdomar idag men det tycker jag inte stämmer!
Vi träffar på grymt driftiga unga hela tiden.

Nu ska jag njuta av en bit av Spanien..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar