Sidor

fredag 28 februari 2014

Ska halta Lotta nödslaktas?

Det är lite larvigt.
Det är fredag. En fredag efter en veckas semester. Men, jag sitter ändå i soffan och klipper med ögonen!
Kroppen är hemma och det är fredag. Jag är trött.

När vi åkte stängde vi av luftvärmepumpen. Ingen skulle ju vara i huset, var tanken.
Nu fick vi dock ett litet mindre trevligt uppvaknade morgon nummer två, när larmbolaget ringer och säger att det går ett inbrottslarm i vårt hus!
Vad fint!
För att göra en lång historia -som innehåller grannar på tjuvjakt, uteblivna väktare, skäll på kundtjänst, reklamation av utryckning, samtal till förra ägarna - kort, så ordnade det sig till slut.
Men vi valde ändå att be tonåringen att flytta hem.
Det gjorde hon med en kompis i släptåg. Det är läskigt att bo ensam! ;-)
Nåja, de fick inte igång värmepumpen utan drog igång några vanliga element. Men det var ruggigt kallt när vi kom hem.
Det har tagit tills i morse innan det var bra temperatur.
Det, tillsammans med att det varit grått och regnigt gör att man blir...trött.

Maken åkte till kontoret idag, men jag stannade hemma. Jag behövde dagen att komma i kapp.
Beta av mailen.
Och göra lite sånt som jag skjutit upp. Länge. Administration som är lätt att låta ligga. Men idag betade jag av det.
Sa upp lite medlemskap som var onödiga och gick igenom en massa försäkringar. Och avslutade några.
Det blir lite så ibland när man är företagare, att man helt plötsligt är dubbelförsäkrad.
Till när man avvecklat lite verksamheter och dragit igång nytt.
Det är inte helt lätt att få den på andra sidan luren att förstå vad som hänt och vad man behöver.

Sen blev jag påmind om att det snart är deklarationsdags. Och vi ha sålt hus. Och köpt hus.
Och renoverat en massa...
Så det blev en pling till vår revisor. Och en pärm med alla papper.
Det blir lätt så när man gör själva försäljningen, man tänker att deklarationen ligger långt bort. Jag lägger pappren här.
Och ett år senare mins man inte var man har dom!
Men nu är det i ordning.
Jag hade tänkt hinna lite bokföring också, men det ville inte Minime.
Det får bli på måndag.

Sen, gjorde jag det jag borde ha gjort för länge, länge sedan.
Jag ringde farbror knädoktor.
Det går inte längre att ha så ont som jag har. För jag har skitont. Och det gör mig också trött.
Som att ha konstant tandvärk.
Det är inte helt bra att bo i ett trevåningshus med ont i ett knä!
Och 6 timmars flygning var inte heller helt bra.
Det är inte mycket som är bra just nu. Det är bara ont.
Nästa vecka ska jag till ortopeden.
Så får vi se.
Om det blir nödslakt eller inte! ;-)
Jag har dragit mig för att gå till fabbo doktorn, just för att jag vet att nåt är galet.
Det är inte första gången jag har ont i knäna. Men det brukar sitta på lite annat ställe.
Och det sista jag vill, eller har tid med, är att hoppa på kryckor!
Vänster knä hade varit bättre om jag fått välja.
Iofs så har jag känningar i det också nu när jag belastar det mer...

Nåja, det visar sig.
Tungt är det att gå runt och ha ont. I morgon är det dags för yoga, det brukar faktiskt göra gott.

Helgen blir full av andra "beta av listan" grejer, mer praktiska och så har vi bjudit bort oss på middag.
Nästa vecka påbörjar vi en 10v lång utbildning, en dag i veckan.
Det ska bli så spännande! :-)
Och, när 10 v har gått, då är det vår! :-)


3 kommentarer: