Sidor

onsdag 18 december 2013

Var det ljus!

Det blev en kontorsdag idag, efter ytterligare ett inställt möte.
Jag blir förvånad, om morgondagens båda möten blir av, måste jag säga! ;-) Nu har folk tagit Jul.

Men, det var rätt skönt med en kontorsdag, jag har kommit i kapp en del. Om inte annat så på "måste göra listan" och i huvudet :-)
På lunchen tog jag en ärendevända. Ärendet var ett par frimärken till ett viktigt brev som måste läggas på lådan idag.
DET var inte helt lätt. Snigelpost är inte så vanligt numer. :-)
När jag ändå var ute och for, passade jag på att åka till Chilli och byta det led-ljus som var trasigt.
Hur det slutade?
Jo, jag fick ett nytt som funkade och kom hem med ett som inte lyste! :-)
Hur det gick till?
Tja....oflyt.
Jag kunde inte låta bli att gå in på Rusta som ligger nästan vägg i vägg.
Stora lykta på baksidan fylldes med färgglada ljus.

Det är svårt att göra färgerna rättvisa, men det är jättefint när det är becksvart ute.
Lite roligare än bara vita ljus.

Sen har jag då snöat in på led ljus. Tänk om de hade funnits när barnen var små!
Jag som älskar ljus och lyktor, men ju haft småbarnsperioder där det inte varit aktuellt.  Nu kan man ju göra hur fint som helst med "låtsasljus" :-)
"Värmeljusen" var väl ingen höjdare direkt, men funkar på rätt ställen. :-)
Dvs där man ser dom lite på håll!
Men dom stora ljusen är riktigt snygga!
Och det är skönt att kunna ha dom som här, i trappan utan att behöva bekymra sig över att lyktorna blir varma eller att dom kanske välter.
Som sagt, tänk om det funnits när barnen var riktigt små!
Jag gillar ju riktiga ljus också och det är mysigt att köra igång lite doftljus. Men, man kan ju inte ha doft på alla. Det blir lite väl...;-)
Och då är det ju perfekt med "låtsas" varianten.

Och det är ju såhär jag funka. När jag hittar nåt jag gillar, så blir det "extra allt och överallt" ;-)

Jag är glad att jag är klar med alla julklappar! Jiiises vad mycket folk det var överallt!
*phju*
Jag har bara julmaten kvar att fixa och det får bli om ett par dagar.

När jag kom hem, låg detta papper i postlådan.
Dags att välja skola för sista barnet i huset! :-) Tänka sig!
Eftersom det är syskonförtur som gäller, så borde det inte vara något problem. Men sökas ska det ju..

Yey!
Jag vet inte vem som längtar mest, jag eller Minime! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar