Sidor

torsdag 26 december 2013

Sopor, sopor och mer sopor..

Det är lite lattjo, hur jag innan Jul går och längtar efter långledigt. Det ska bli så skönt.
Göra ingenting. Lata sig.
Sen tar jag mig den där "göraingenting" juldagen som jag älskar. Och sen blir jag rastlös! :-D

Vi tog oss en lång sovmorgon i morse med, även om jag försöker att inte vända dygnet helt upp och ner, som det lätt blir.
Sen kliade det för mycket i fingrarna för att bara slappa.
För stackars maken gick det som det brukar gå, när han ska vara ledig. Han får värsta huvudvärken och däckar.
I morse kom han inte ens upp.

Och - jag borde ju ha tagit mitt ansvar som fru och gett honom en låååång att göra lista redan i går, så att han inte hade känt sig så ledig! ;-)

Efter frukost blev det en hel del städande. Vi är ändå 6 pers på ganska liten yta. Det blir skräpigt.
Och allt småskräp som kommer av leksaker.
Vardagsrummet ser ut som ett lekrum just nu och ska få göra det ett tag till, innan alla klappar ska fördelas i rätt rum.
Jag har tvättat jag vet inte hur många maskiner tvätt.
Stora dottern fick ett ryck och städade sitt rum och hittade en massa tvätt..;-)
Och jag passar på att tvätta överdragsbyxor och overaller.
Räkningarna skulle betalas idag och stora sonen behövde klippas.
Helt enkelt en dag av lite fix här och lite fix där.

Plus att jag packade bilen full av kartong, plast och glas och åkte för att slänga.
Det kommer en mängd kartonger av julklappar. En julklapp= En kartong, tre påsar av plast, en bruksanvisning och en massa småplast...typ.
Vips så var garaget fullt! Och det finns fördelar med ett litet garage. För, man måste åka och slänga!
I gamla huset, där garaget var 50 kvadrat, märkets inte 6 kassar papper och ett par kartonger med plast.
När det väl var dags att åka och slänga tog det en halv dag!

Men, nu är garaget nästan tomt, så att vi kan fylla det från golv till tak i morgon! :-)
Vi måste nämligen åka och hämta en massa kartonger som står på förvaring.
Det är verkligen märkligt hur man kan ha ett halvt bohag stående och inte saknat nåt alls av det!
Då har man för mycket skit! ;-)
Men, det kan inte stå kvar där det står så länge till .. Det måste gås igenom, rensas, slängas, köras ut till landet och skänkas bort.
Det är inte gjort i en handvändning, men ska göras.
Just nu, känns det som att jag kommer att ha alla saker där dom ska och i ordning lagom tills vi ska flytta nästa gång. ;-)
Om 12 år! :-)

Det blir ju lite så när man flyttar in i mindre att man får flytta runt saker ett tag tills allt har sin plats.
Men det är ändå skönt med flera lediga dagar, så att jag kan fixa och dona lite här och där och ändå göra "ingenting"..
Det är 5 dagar kvar på detta år. Detta helt galna år!
Kanske är dags att summera det och lägga fokus på vad jag vill ska hända under nästa år??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar