Sidor

söndag 22 december 2013

Snorig storstädning.

Vi fick en bra natt, trots febertroll.
Klockam 02 fick hon lite Ipren och hade nog rätt hög feber. Jag mätte inte.
Men sen sov hon till 8:30 när hon pigg och glad kom in till mig.
Febrig och snorigt är det, men inte jätte dålig. Så det finns hopp! ;-)

Själv är jag rätt kraxig jag med idag. Det sitter i bihålorna. Jag hoppas att det stannar vid det! ;-)
Vem har tid och lust att vara sjuk nu?
Bara att förtränga och köra nässpray och kanna.
Det blidde lite julstädning idag. Det hör liksom till! Det är så najs att ha nystädat hus från golv till tak och ny bäddat i sängarna.
Jag har fortfarande inte vant mig vid att ha så pass "litet" hus. Tre våningar ja, men det går ändå så mycket fortare att städa av.
Minime, ville absolut hjälpa till, trots att hon var hängig. Och vem är jag att neka henne dammtorkning? ;-)


Även maken åkte på lite städning! Han är ju man! Det är forskat och konstaterat att män inte ser smuts eller röra! ;-)
Jag önskar att jag hade den förmågan, faktiskt. Att helt enkelt inte se skiten.
Men det har jag inte. Så jag städar och skäller lite på de som inte ser att det behövs! ;-)
(Sen är det inte helt sant att det är ett manligt drag. Det finns en annan av mitt kön i huset som inte heller ser skiten...Men, där stänger jag bara dörren, så ser jag det inte heller! ;-) )

Redan vid frukosten slängde jag ner en bit nötkött skuren i bitar i en gryta, dränkte i buljong och öl och så har den fått puttra hela dagen.
Det blir så gott! Och funkar på nästan vilken köttbit som helst! Får det bara puttra en 5-8 timmar, så ramlar det isär och drar åt sig all smak ifrån kryddorna.
Maken var helt lyrisk när han fick hugga in på grytan!

Jag och Minime har lullat hemma hela dagen och snorat i kapp.
Maken och Lilleman däremot åkte till gammelfarmor med en julblomma och en liten julklapp.
Hon börjar bli gammal, så våra dagisbaciller är inte helt bra att dela med till henne.
Direkt efter åkte dom till sista simlektionen för denna termin.
Det kändes lite konstigt att åka och bada idag, men det är ju faktiskt en helt vanlig söndag.
Många jobbar ju i morgon.
Det är bara vi som redan jular! ;-)

Nu ligger vi i soffan och tittar på julfilm. Det behövs denna snöfattiga jul!
Stora sonen landade på Arlanda för en stund sen och har åkt till sin pappa.
I morgon dyker båda stora barnen upp.
DÅ är det Jul! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar