Sidor

tisdag 31 december 2013

På årets sista dag...

Välkommen 2014!
Inte många timmar kvar nu...
Äntligen, får man väl säga. Det har varit en lång höst, samtidigt som den gått fort!
Svårt att förklara.
Julen kom överraskande fort, mest på grund av att det varit så varmt och snöfattigt.
Och, när det inte kommit snö än, kan det låta bli! ;-)
Fast, samtidigt så är det ju roligt för barnen om man kan åka lite pulka och bygga snögubbar. Så några flingor vore trevligt innan det blir vår.

Vad förväntar jag mig av nya året då?
Ja, vissa saker vet jag och andra hoppas jag på!
Det kommer att bli mer resande i år än det varit på en massa år sammanlagt! :-)

Vi har en resa till värmen planerad ganska snabbt in på nya året.
Vi blir bjudna och "hänger bara på" så att säga! :-)
Galet lyxigt!
Och det kommer att bli spännande att göra med de små barnen som åker utomlands för första gången.
(Finland räknas inte! ;-))
Sen kommer en resa med underbara vänner till Norrland, precis när våren nått oss.
Och till sommaren åker vi till ett land jag alltid drömt om att besöka, för att maken ska utbilda sig och jag och barnen hänger med som sällskap.
Det ena jobbiga med det är att det är grymt lång flygresa. Men det får gå.

Alla tre resorna ser jag fram emot mycket! :-)

Det är året, när vi ser slutet på dagiseran!
Efter sommaren, har vi inte längre barn på dagis. Det är stort!
Minime börjar skolan!
Och när hon börjar, gör stora sonen sin sista termin.
Han blir klar till jul nästa år och flyttar sen förhoppningsvis hem igen!
Just nu, känner jag inte att det är ett alternativ att han blir kvar i Skåne. Sen kanske han inte håller med om det, men det är en mammas förmån att få tycka det! ;-)

Det är också året, när vi får en 18 åring i huset! Stora dottern fyller myndig!
HUR galet är det????
Min lilla snutta! Blir vuxen!

Vi ska riva ut det gamla köket i radhuset och sätta in ett nytt. Just nu ramlar knoppar och dörrar av! ;-)
Det är också nödvändigt att lägga plattor på framsidan, där vi parkerar bilarna.
Min bil står i en lerpöl just nu.
På landet har vi inga jättestora projekt egentligen.
Lite allmänt pyssel.
Vi skulle behöva gräva ner nya slamtankar, men vi får se om ekonomin tillåter det eller inte.

På jobbfronten hoppas vi att det tar fart på riktigt. Vi har planer och strategier och har jobbat stenhårt under hösten med förberedelser i flera av bolagen.
Vi har påbörjat flera intressanta samarbeten under årets sista kvartal vilket vi tror kommer att löna sig rejält under nästa år.
Vi hoppas att det tar fart så att vi får ta på oss säkerhetsbältet under 2014! ;-)

Så, jag ser med stor spänning fram emot det nya året!
Förutom det jag vet och hoppas på, tror jag ju även att året kommer att servera en hel del överraskningar.
Och vad det blir, det kommer jag att summera om exakt 12 månader! :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar