Sidor

söndag 29 december 2013

Överaskningsmiddag.

Idag har jag fått kämpa hårt, för att låta Julpyntet vara.
Det hänger helt klart ihop med att Julkänslan inte infunnit sig.
Man har inte julgran i april! ;-) Så jag vill mer än gärna plocka ner det..

Jag börjar också bli lovligt dagvill, men det borde vara söndag idag! :-)
Igår tog vi det bara lugnt. Vi spelade spel och tassade runt i tofflor.
Minime spelade Othello för första gången och visade sig vara riktigt duktig! :-)

Maken, fyllde ju 40 strax innan Jul.
Vi valde att inte ha någon fest, på grund av att det var strax innan jul! :-) Det blir något spännande till våren i stället.
Men, de två herrar om vi driver bolag med, nöjde sig inte med det, utan ville överraska maken.
En jätteöverraskning blev det inte, för han förstod att något var i görningen på vårt sista möte innan jul..
Sen har har inte vetat exakt vad, när och hur, men räknade ju ut det ganska fort ändå när just lördagen blev "tom".
Jag har ju i stort sett alltid något planerat annars! ;-)
Men, han blev ändå "lätt" överraskad när de båda, plus en fru och en radda barn plingade på framåt kvällen.Med sig hade dom en jättestor Azalea och kassar med mat.

Efter en stund, dök även vår säljare upp.
De svängde ihop en jättegod middag på Anka och smördegspotatis.
Mums!
Vi mumsade, drack gott vin och babblade.
Barnen röjde runt och lekte. Och vi babblade ännu mer.

Det blev inte alltför sent, men det var bara att vicka barnen i säng när gästerna åkt hem.
Lilleman har åkt på ögoninflammation stackaren och var helt slut.
Han som är så känslig med ögonen och hatar kladd.
Det har tagit flera år för honom att gå med på ögondroppar mot allergi. Och det droppar!
När jag nu försökte med salva, gick han totalt i baklås.
Salva I ögat OCH kladd!
Nope!
Som tur är, så är han så stor att man kan förklara att det då finns två val. Ta salva och bli frisk fortare eller inte ta salva och ha kli i ögonen längre.
Han valde kliet! :-)
Men, han är bättre redan idag. Man får torka bort kladd och var flera gånger om dagen...

Maken och jag bestämde oss innan vi gick till sängs, att åka på bio idag och jag bokade biljetter.
Vi valde den tidiga bion. 11:20
Det lät som en bra idé igår kväll! :-)
När klockan ringde i morse (ja, jag var tvungen, annars hade vi vaknat 10!) var jag inte lika pigg på bio.
För att inte prata om maken som till och med var lite bakis.
Men, vi lämnade barnen i storasyrrans vård och åkte.
Vi såg "100 åringen".
En jättebra film! Jag har läst boken, nästan.. ;-)
Jag hade något kapitel kvar, när den försvann i en flyttkartong!
Helt klart sevärd!

Nu är det till att ladda om inför nyårsafton. Vi ska fira med min svåger och svägerska.
Det blir lagom. Det blir inga större fester när man har hyfsat små barn.
Det är dags att fundera på året som kommer, vad det kommer att innebära och om man ska ge några löften eller inte..

Jag är som sagt lite trött idag och det snurrar en del i huvudet.
Funderingar.
Saker jag vill ska hända. Sådant jag måste ta tag i och förbättra mig på.
Relationer jag måste vårda.
Besvikelser jag måste förhålla mig till.
Men, jag ser fram emot nya året.
Det lär bli spännande! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar