Sidor

fredag 6 december 2013

Nu är den här!


Idag vaknade vi till regn.
Det är jättemysigt med vårt takfönster i badrummet, men inte när man hör hur regnet vräker ner, den här årstiden.
Jag var uppe lite tidigare än vanligt idag. 
Maken, som brukar åka  på sitt snortidiga fredagsmöte, orkade inte ur sängen. Hans förkylning är seg.
Jag däremot skulle jag iväg på en grej kl 8, så det var bara att väcka barnen lite tidigare.
Fredagarna går oftast bra med lite tidigare väckning, märkligt nog.
Dom är fungerar liksom tvärtom mot vuxna.
Vi är trötta på fredag morgon, medan dom är piggar än någonsin.
Det är helgernas sovmorgnar som får dom att komma av sig! ;-)

Nåja, jag drog på mötet och det småregnade..
Men framåt lunch övergick regnet till lite blötare snö och nu äntligen, snöar det!
Inte mycket, men lagom.
Vi har inte alls sett den storm som övriga landet har. Stora sonen är ju nästan så långt ner i landet som man kommer och där har det varit spännande emellanåt.

Jag vet att jag kommer att få ångra det, när det är dags att gräva fram bilen, men det är mysigt med snö!
Det blir ljusare och mer juligt! :-)
Och, roligare för barnen att vara ute. Nu är dom helt galet smutsiga och kläderna luktar skunk.
Det är som att det luktar katt kiss om alla kläder när det är varmt och blött på vintern.
Urk.

Förra året, kom snön samma datum, vilket är lite lattjo!
Och oj vad det snöade då!
Det vräkte ner och halva staden stod still ett par veckor, faktiskt!
Och, jag blev lite oense med de som skulle ploga! ;-)
Det ska bli mer än intressant att se om de har lärt sig något alls av förra årets kaos.
Hm..
Jag vet vem jag ska ringa direkt, i år. ;-)
Men visst är det vackert?

Nu är det länge sen vi har varit på landet.
Vi har inte hunnit.
Och det blir nog inte förrän över jul.
Det går i perioder, men nu längtar jag ut.

 Det är så vackert, både på sommaren och på vintern.

 Det är speciellt när det inte finns gatlampor osv utan det blir verkligen bäcksvart mörkt.

Men, i morgon ska vi ut på lite andra äventyr.
Vi får se om vi är insnöade..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar