Sidor

onsdag 11 december 2013

Nästan klar!

Så, tärningen är kastad!
Julen inledd.
Idag blev det långlunch. Fördelen med att vara min egen chef.
Dagarna som kommer, är fullbokade, även helgen, så valet var enkelt. :-)
Jag hade en uppstyrd plan och tom en karta, vilka butiker som skulle besökas och i vilken ordning.
Tjopp..
Det var inte så fasligt mycket folk, än. Men fler av butikspersonalen jag pratade med i olika butiker, menade på att det är lugnt idag och kanske i morgon, sen drar hysterin igång.
En tjej på H&M sa skrattande att hon troligen skulle somna med näsan i maten på julaftonskvällen. :-)

Nåja. Summan av mitt race är att den kvinnliga delen av familjen är klara.
Det är ju så lätt!
Inget problem alls. De fina med tjejerna är ju också att de uppskattas att få nyttiga saker, som kläder, fina tvålar osv.
Killarna lär se ut som ledsna hundar om dom får sånt!

Jag stod länge på leksaksavdelningen och tänkte på Lilleman, vad kunde vara aktuellt?
Men, nu är han i en ålder när väldigt lite saker är kul.
"leksaker" är inte aktuellt längre.
Lego ja, men han har massor. Det fanns ett uppdämt behov hos hans far och storebror när han var ganska liten, så det har blivit massa lego, alla år. Han behöver inte mer. (Jo, om man frågar honom, så fattas det säker nåt! ;-) )
Sen kikade jag på böcker. Men, nu läser han en bok en gång, sen vill han läsa något annat.
Så, det han läser, lånas på biblioteket.
Återstår då dataspel och X box spel.
Och där går jag bet!
Så, tja...Det blir makens huvudvärk! ;-)

Jag hittade jättefint papper! Det är ju halva grejen, att få slå in det fint! :-)
 Så skönt att ha det mesta klart!
Jag hann tom slå in en hel del när jag kom hem. 10 minuter innan barnen skulle hämtas såg det ut som ett bombnedslag i köket!
Men, när dom hämtades kunde ingen ana att "tomten" varit här! ;-)

Jag hittade även en present till mig!
Ljus, som går på batteri har ju blivit poppis senaste året. Eller åren kanske. Jag har inte full koll.
Jag älskar ju ljus och har inte införskaffat några.
Förrän idag. Och jag måste ju erkänna att dom är fina!
Och, jag har ju ljus överallt, så det är inte så dumt att "blockljusen" går på batteri! :-)

Det blir ett mysigt ljus av dem.
Plus att den här modellen stänger av sig efter 4 eller 6 timmar! Himla bra!
Jag köpte två, men den ena funkade inte. :-(
Men, det gör inget att jag måst åka och byta den, för jag "behöver" ju ha en 5-6 stycken till! ;-)

Så jag är väldigt nöjd med dagen! Jag är i fas! :-)
För en gångs skull känner jag mig inte ett dugg stressad.
Vi kommer tom att hinna göra julgodis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar