Sidor

torsdag 5 december 2013

Första snön!

Idag saknar jag det gamla huset för första gången sen vi flyttade.
Eller, inte huset, men öppna spisarna!
När det blåser småjäklars, skulle det vara så mysigt att dra igång en brasa. Men näe, jag får sätta mig under filten! :-)

Idag kom även första snön! Lite galet att vi är inne i december innan första snön kommer.
Det var inga mängder och det ligger knappt kvar, men snöade gjorde det!
Vi satt på möte i ett rum med fönster från golv till tak och jag pep "titta!" :-)
Men, jag kunde ju inte fota!
I vissa sällskap är det inte lika "väntajagskainstagramma" vänligt! ;-)
Och på andra ställen är det konstanta "vänta jag ska twittra" moments! :-)

Nåja, det var ett givande möte som blev lunch.
Sen, var jag bara tvungen att ge upp och knata till apoteket. Jag har så jäkla ont i ett knä. Det jag slog i dragkroken för ett par veckor sedan.
Mina knän är "slut" sen en massa år, men har varit hanterbart länge.
Men, efter att jag slog i det har det bråkat och efter att jag gick nästan hela måndagen i mina vinterkängor har jag för jädrans ont igen.
Det komiska är, att jag kan fara runt en hel dag i högklackade stövlar utan problem. Men drar jag på mig ett par platta då får jag ont!
Jag antar att det beror på att knäet vinklas annorlunda, kanske.
Nåja, idag köpte jag ett "riktigt" knästöd. De jag alltid har när jag tränar är mer mjuka och följsamma, som stöder och värmer knäet.
Den här är ganska stel och "håller ihop" knät på ett annat sätt.
Avlastar och håller det rakt.
Snyggt är det inte. Men skönt! :-)
Så, nu har jag lagt mig i soffan och planerar att ligga här hela dagen.
Jag behöver läsa i kapp lite dokument och validera dem...
Tur att det går att göra liggande i soffan! ;-)
Det är också en härlig TV kväll!
Först "dröm hem" och sen två program av "en plats i solen". Och SEN, nya julprogram med Ernst!
Wow. DET är jul!

Det är så skönt med fredag i morgon, trots att det varit en ganska lugn vecka.
Många har som sagt ställt in möten p.g.a. sjukdom och vissa p.g.a att julen närmar sig.
Men det är ganska skönt.
Vi varvar ner och har möjlighet att utvärdera hösten och vad som måste göras nästa år.
Det känns lite märkligt när jag idag la planeringen för Q1.
2014. Det känns lite skruvat!
2013 har gått så fort på alla sätt!
Det har varit ett underbart på många vis, men jag tror att vi kan toppa det 2014.
I alla fall kommer det att börja väldigt bra, det vet jag redan nu!

Hur som, så är det skönt att det nu märks att vi närmar oss jul och att det går lite långsammare i vårt ekorrhjul. :-)
Nästa vecka ska jag börja ge mig på julklappsshoppingen.
Jag kommer att kunna ta långlunch två av dagarna och sen ska jag banne mig vara klar! :-)

Det är också skönt att det är helg innan julafton i år. (ja det var det ju förra året med..)
För, då kan man baka, göra julgodis, ta in granen och rulla köttbullar dagarna innan och ändå vara utvilad och glad på själva julafton! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar