Sidor

torsdag 19 december 2013

Doften är i alla fall rätt!


Idag är det torsdag!
Jag har varit dagvill hela veckan och tyckte att tisdagen kändes som torsdag. Gissa om veckan har varit lång?
Men, idag ÄR det torsdag.
En bra sådan.
Någon Julkänsla har inte infunnit sig direkt, förrän tidigt i morse, när jag stod och fixade frukost.
Plötsligt så dök den upp!
Jul!
Sen kom jag på varför... Dessa två har slagit ut under natten...
Det finns inget som ÄR så mycket jul som hyacinter.
Två möten var inplanerade idag och blev till och med av!
Lite förvånande, iom att flera möten som skulle bli av, ställts in. Man har inte haft tid utan velat skjuta på det.

Men, idag blev det planering för projektstart och inte bara det, utan utökade projekt mot vad tanken var ifrån start.
Det blir till att vila över Jul, för januari kommer att bli helt galen! Och rolig!

Det blir roligt uppdrag, spännande, utvecklande och underbara människor inblandade.Och det känns bra att gå på ledighet med en massa i pipen.
Lite jobb blir det nog över jul iofs, för jag har en massa jag måste läsa in mig på, men det är inte så tungt.

En "riktig" jobbdag till. Som jag ska försöka få kort. ;-) Vi får väl se hur det går...
Och det känns i luften nu.
Idag rensade jag ur lillemans och minimes hyllor på skolan och dagis och tog hem alla extrakläder.
Skolan slutade ju idag så det är fritids i morgon.


På eftermiddagen åkte jag med Minime till doktorn igen. Dags att se om "knäcken" skulle gå att få bort.
Och det var lättare sagt än gjort!
Läkaren micklade och fixade. Hon fick ligga med lite varmt vatten i ett öra en stund.
Sen lossnade det.
Och jag är glad att jag stod på mig och krävde hjälp. För vi hade inte löst propparna själva kan jag säga.
Eller, löst dom hade vi väl, men fått ut allt hade vi nog gått bet på.
Det är alltid skönt när man känt sig tjatig och jobbig, när det visar sig ha rätt!

Men, nu är öronen rena och fina och vi ska på återbesök ett par veckor in på nya året.



Vi skypade med stora sonen igår kväll och nu längtar vi efter honom!
Och vi tänkte tillbaks på förra året den här tiden, när jag han jobbade i grannkommunen och jag skjutsade honom några jättetidiga morgnar.
När det var jätte kallt och grymt mycket snö.
Det är annat än idag det. När det regnar!

Men, vi får jobba lite extra med julstämningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar