Sidor

fredag 20 december 2013

Där satt den!

Så kom den!
Fredagen. Solen. Och ledigheten!
Det är ju lite deprimerande att det fortfarande inte finns en endaste snöflinga!
Blött och smutsigt.
Men, i morse -då tittade solen fram! :-)

 Dagen innehöll årets sista ledningsgruppsmöte i ett av våra bolag.
Som alltid fullt av skratt och bus. Och framtidstro. Jösses vilket 2014 vi kommer att få!

 När vi tjattrat klart, pep några iväg till tåg, andra möten och lunch.
Jag tackade nej till lunch och åkte hem. Jag ville verkligen beta av dagens mail, renskriva protokoll och ta helg! :-)
Maken dök upp efter en stund och honom gav jag lite arbetsorder och sen åkte jag för att hämta barn.
Prick klockan 15 fick Lilleman gå hem! :-)
Det såg jättemysigt ut när jag klev in i hans klassrum, för det såg ut som tomtens verkstad! Alla barn hade svampar och trasor och städade! :-)

Minime satt mitt i högen av småbarn, efter att dagis slagit ihop alla avdelningar.
Vi önskade alla god jul och åkte hem!

Och nu har vi druckit lite glögg, ätit en och annan pepparkaka, tänt ljus och njutit av att det är helg.

Jag tittar på svenska hjältar och njuter av en öl.
Det känns bra, på flera sätt.
Tre dagar att fixa julgodis, baka lite bullar, fixa julmat och bara vara.
Utan stress.
Ta helg, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar