Sidor

söndag 17 november 2013

The sun i shining..

Det är inte helt vanligt, att vakna av att solen skiner in på morgonen, i november!
Men så blev det i morse!
Har jag sagt att jag älskar att bo på solsidan? ;-)
Maken sov ju inte hemma och då drog jag inte ner persiennerna när jag la mig.
Jag, som sover i alla lägen, i alla läger och i alla väder, behöver inte ha mörkt.
Men, i morse kändes det som att ha en lampa i nyllet! :-)
Något bättre sätt att bli väckt på tror jag dock inte finns.
 Vi passade på att njuta av det underbara vädret, efter att jag bockat av min "söndagslista". Den där som alltid finns. Vika tvätt och förbereda kvällens middag.
Jag är nu inne i en period där det är någon form av långkok på söndagar. För att det är så gott! :-)
Men det kräver att man kan puttra igång det vid lunchen.
Sen, drog vi ut i solen.
De två små var inte så sugna, men när vi kom ut fick dom spring i benen.

 Fantastiskt skönt! Blåste lite kallt, men man kan som sagt inte fatta att det är november.
Var är kylan och snön?
 Vi drog till parken.
Tre sådana här herrar (tror jag) har dom.
Och jäklars vad dom låter! Dom gnäggar ju inte...dom, låter!
Minime hoppade högt när dom "råmade". Vi stod på andra sidan huset och hennes ögon var stora som tefat!
"VAD är det"?? undrade hon! :-)

Söta är dom, men som sagt, om man inte visste vad det var och var ute mitt i natten, då sket man på sig! ;-)

Man har en mängd höns, som är såå söta! Och halvtama.
Dom springer omkring så att man får akta sig öfr att trampa på dem.
Mitt bland alla höns, så spatserade två katter! Utan att ens titta på hönorna! 
Det var inte så många andra djur ute idag. Ett par kaniner, ett par getter och en bagge.

Vi stod och tittade på en damm och undrade vilka som skulle bo där. Plötsligt kommer tre änder trippande och kryper under ett staket och rakt ner i dammen. Det var deras alltså! :-)
Vi tog en liten promenad runt parken och över kyrkogården.
Sen var det lagom att åka hem.
Jag passade på att ta en vända i gymmet.
Men, jag har fortfarande ont i ett knä, så jag får anpassa lite.
Skit rent ut!
Jag skulle vilja tokträna.:-(
Men, det är väl bara att vänta..
Kvällen bestod av lite simskola för Lilleman och - en rolig läxa!
Det är något helt annat än när de stora barnen gick i 1:an!
Nu, ska det skrivas i word och mailas till läraren! :-)
kul!
Så var då helgen över.
Och vi går in i en ny spännande vecka.
Där det är dags för ännu en födelsedag.
Minime frågar varje dag, när det är hennes dag.
Och nu är det bara 3 dagar kvar.
Det kanske är dags att slå in lite paket? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar