Sidor

lördag 2 november 2013

Stop! Jag får panik!

Veckan avslutades med att klockan ringde 5. Helt rätt denna gång! ;-) Tidigt, men ändå skönt, att bara gå upp, göra sig i ordning och åka.
Inga barn som skulle jagas ur säng och ingen som skulle tvingas att äta frulle.
Är det något man tröttnar på som småbarnsförälder (läs:jag) så är det morgoncirkusen.
Så, att någon som inte har barn, gnäller över morgnar, det fattar jag inte.

Så, tidigt till trots, jätte mysigt! Och Stan är så vacker!
När solen precis gått upp.
Och frukost, den fick vi på mötet. :-)

När vi mötat klart pep jag iväg till min nageltjej.
Dags att fixa till dom. Och det var mer än dags. En hade jag slagit av och två hade jag tappat. Snyggt! not!
Den här gången prövade jag en ny grej.
Färgen heter "nude" och sen la hon svagt rosa glitter ovanpå. Snyggt!
Jag, som älskar "mer" kan ju ha hur galna naglar som helst! :-)
Men, jag ska ju vara proffsig 90% av min tid. Och man kommer inte in på en juristbyrå med grönlila glittriga naglar.
Så är det bara.
Men nu blev dom snygga! :-)

Få se om jag måste byta salong snart..När vi flyttar in till stan. Men, jag har två tider till bokade där jag går nu, sen får vi se.
Jag vill inte tumma på den fina kvalitet jag alltid får nu.
Farmor hade hämtat de två yngsta barnen vid lunch och åkte iväg på lite äventyr.
Jag tände min nya söta lykta och började förbereda kvällens fest...

Vi klädde ut oss alla.
Jag fick en röd peruk med horn. Och en massa smink. Stora dottern blev häxa, men hatt och långt släpande klänning.
Liten son blev Frankenstein och liten dotter blev en frankensteinprinsessa.
Otroligt söt blev hon! :-)
Till sin stora glädje, så fick hon sminka sig!
Hon fick guldglittrig ögonskugga, lite rött på kinderna, fräknar och maskara! Och vilka ögonfransar den ungen har! När jag lagt på ett lager såg hon ut att ha lösögonfransar!
 Alla på kalaset var utklädda, vilket var jätteroligt! Både för barnen, men även för oss vuxna! :-)
Och vi fick en läskig meny! ;-)

 Spöken och spindlar...

 Frukt doppat i choklad. MUMS!
 Och en paellaa. Åh så gott!
 Läskigt kul!
Och jag fick med mig en rätt läskig kille hem!

Ögonen var inte att leka med! Usch!
Till slut sa Minime till att han måste ta tillbaks sina egna ögon! ;-)

Det blev inte jätte sent, vi var alla endera småbarnsföräldrar eller pensionärer! ;-)
Väl hemma, la jag mig i soffan och vaknade av att maken uppmanade mig att gå upp och lägga mig...
När jag lagt mig kom Minime och kröp in under mitt täcke och sen vet jag inget mer förrän i morse!

Efter frukosten idag åkte vi ut till landet och bytte däck på två av bilarna.
Det är ju trots allt november.
Snön och isen lär ju komma förr eller senare.
Skönt att ha det gjort.
Väl hemma igen blev det att fylla kylen och städa lite.
I morgon ska vi ha kalas för Lilleman. Vi bestämde att inte ha det hemma i år. Alla som haft kalas för en 10-15 killar på 6-7 år förstår varför!
Så, vi ska vara på ett lekland. Dyrt som fan. Men skönt! Man behöver inte förbereda nåt annat än att dyka upp och betala.
Alla barn får korv och glass. Sen springer dom av sig som små illrar och sen åker man hem! :-)
Man behöver varken städa innan eller efter!
Klockrent!
Han fyller ju lite knepig tid, eftersom det infaller samtidigt som höstlovet, när många kompisar reser bort.
Men, det blev bara fyra avhopp, så det är ju kul!
Han fick inte bjuda hela klassen, de hade ruinerat oss! ;-)
Det blev de killar och tjejer han leker med mest och en grannpojke som han leker mycket med här hemma.

Sen, när alla är trötta. åker vi hem och "förfirar" minime, eftersom farmor kommer att vara på andra sidan världen när hon fyller år. (och DET är vi inte alls avundsjuka på, inte...alls.)
Hon ha kompiskalas hon med, när hon fyller om två veckor, men jag har förhandlat mig till att det inte ska vara så många som storebror har och här hemma. Det blir sista året för henne med.
Nästa år, då slår vi ihop dem igen och kör 20 ungar på ett lekland! :-)

När dom var mindre hade vi alltid kalas samtidigt, men nu har dom velat dela på det ett par år.
Vilket egentligen är lite larvigt.
För, de kompisar lilleman har på sitt kalas, har småsyskon som kommer på minimes kalas!
Då kan man ju lika gärna ha det samtidigt.

November är egentligen inte bra årstid för kalas. Men, sånt kan man, bevisligen inte planer! ;-)
Stora dottern köpte hem Glögg när dom handlade!
Och det ger mig lite panik!
Glögg måste betyda att julen närmar sig...
Usch... stanna tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar