Sidor

onsdag 2 oktober 2013

Tur att jag gillar kläder!

Dagen började som igår!
Kallt om nosen, men en helt underbar soluppgång! :-)

Det var till att hoppa i businessdräkten och dra iväg på Näringslivsfrukost, direkt efter dagislämning.
Jag kommer alltid för sent, eftersom man drar igång vid 7:30.
Men, det är så trevligt att träffa alla som är med och alla inbjudna gäster som berättar intressanta saker.
Idag, höll man till i en Trädgårdsbutik! Det gjorde inte ont!
En butik som jag dessutom inte visste fanns!
Farliga saker..
Idag hann jag inte kika runt på allt fint, men jag får ta mig en vända förbi nästa gång vi är i området.

Efter lite mingel, pep jag iväg hem och bytte kläder.
Dags att åka upp på kontoret och möblera om lite. Det har legat och gnagt i mig länge att det ska göras.
Och det är så larvigt, att om jag inte har ordning, på den lilla bokföringsvrå som jag har där, så är det rörigt i mitt huvud, när jag sitter hemma och jobbar!
Vad ÄR det?
Men, idag fixade jag det.
Så, nu är allt där det ska vara och kontoret blir bara bokföring.
Jag ska åka in en vända till och städa av de rum vi suttit i tidigare. Där ska vi bara ta emot kunder numer och maken ska ha det som coachningsrum.
Det ser för jäkligt ut nu.
Jag spar det till måndagen, tror jag bestämt. Då kommer jag ändå inte att få något vettigt gjort, efter att vi varit iväg på affärskryssning över helgen.  ;-)

Nåja, efter att jag installerat datorn och städat av lite blev det en snabb lunch med en kontorskompis innan jag pep iväg hem för att jobba.
Och, samtidigt veva ihop middag till barnen. (Det fina med gratänger är att de lagar sig nästan av sig själv..)
Stora dottern passade småsyskonen under kvällen, vilket hon gör så gärna, bara hon slipper laga mat! ;-)
Nu fanns det att bara värma på.

Själv bytte jag kläder för tredje gången och drog till stan på säljmiddag.
Maken, som åkt som en pingpongboll hela dagen på olika möten hämtade upp mig. Jag hatar att parkera i stan!
Plus att det är dumt att åka två bilar in, när vi ska på samma möte.
Det var ett mycket trevligt sådant, där jag fick lära känna en person, som funkar exakt som mig i språkmönster!
Förutom att jag är se och den personen är hör.
Jag ler ju från öra till öra, när jag hör personer berätta jättestrukturerat om sälj!
Det som jag tycker är så flummigt och svårt. Och alla säljare jag träffat på i mina dagar är alternativa och "ad hoc".
Nu fick jag det beskrivet väldigt strukturerat och med en tydlig process. Vad som måste finnas på plats innan, under och efter.
Jamennusnackarvi! ;-)
En mycket trevlig människa, alltså! ;-)

Nu ska jag krypa i säng och ser fram emot min heldag med bara skrivarbete i morgon...
Så som det var tänkt att hela veckan skulle vara..;-) 
Det är lite lattjo hur det blir. Jag hade planerat hela den här veckan, utan möten.

Och - hittills har det dykt upp andra grejer varje dag! Grejer som jag vare sig kunde eller ville säga nej till.
Men, i morgon, ska skriva hela dagen. Utan att gå utanför dörren.
Få se om det blir så?
Jag behöver verkligen en heldag, eftersom fredagen går åt till möten och företagarmässa, helgen till affärskryssning och tre dagar nästa vecka är jag på kurs.
Det växer inte mögel på mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar