Sidor

onsdag 30 oktober 2013

Tänk vad en timme kan göra!

Som om det inte vore nog, med att det är becksvart hela dagarna, så passade jag på att gå upp lite tidigare i morse!
Det började med att jag läste bok för barnen i min säng igår kväll. Lilleman lyckades peta ner min väckarklocka så att batteriet rullade in under sängen.
När jag kröp till sängs, petade jag tillbaks det och ställde klockan efter makens väckarklocka.
Vid 5:30 i morse, kom Lilleman in till oss allmänt yrvaken.
Han hade drömt.
Jag vände honom i dörren och la tillbaks huvudet på kudden.
Men, klockan var ju närmare 5:45 och då går jag ju vanligtvis upp, så då gjorde jag det.
Tassade ner i köket, gjorde min morgondrink, drog igång datorn, kikade lite, svarade på lite fejjanilängg...och då tittade jag på klockan på datorn.
05:05!
WTF??
Och då slog det mig. Fan. Makens klocka går ju inte att ändra tiden på! Alltså gick även min klocka fel.
Jaha...
Jag tassade upp igen och la mig en stund, men det rasslade alldeles för mycket jobb i huvudet för att jag skulle kunna somna.
Så, jag tassade ner igen.
Och passade på att jobba lite. :-)
Kunden, som hade revision igår, hade mailat mig 23:55!
Så, han fick svar 06;05...och svarade klockan 7!
Så, jag måste nog prata med honom om hur många timmar han sover! ;-)

Vi hade som sagt en revision igår, som gick jätte bra. Naturligtvis! Jag har ju varit där! ;-)
Det är en suveränt skön känsla, att kunna var med och "hålla handen" mentalt, när kunden är nervös och tycker att det är jättejobbigt.
Jag, som älskar revisioner, tycket ju att det är kul! Och jag lär mig massor själv, vid revisioner. För alla reviderar olika och fokuserar på olika saker..
Och då blir ju kunden lugn och allt går bra.
Det blev lite vänta innan vi kunde high fiva och jag susade iväg hemåt.
Man är rätt trött i mössan efter en sådan dag.
Det var packat med bilar på hemvägen. *suck* Ibland blir man lite trött på att bo i Huvudstaden...
Men barnen var hämtade och maten stod på bordet när jag kom hem, så det var ju inte så synd om mig, egentligen..
Idag åkte vi ut en sväng på lunchen..Vi är bjudna på lite "halloweenkul" på fredag kväll och behövde hitta lite attiraljer..
Jag kan ge en liten hint av vad det blir...;-)


 Lite horn och lite hatt! ;-)
Vi passade också på att köpa presenter till båda minstingarna som fyller år med två veckors mellanrum.
Minime vill ju helst ha kläder.
Och det får hon! :-)

När vi fixat lite andra ärenden, så bestämde vi oss för att ge upp för idag. Vissa dagar är sådana. Och det är en av de stora fördelarna med att vara "egen". Att man bestämmer sina egna tider.
Nackdelen är att när man är sin egen chef, så är man mycket hårdare än man skulle vara till någon annan! ;-)

Nåja, vi var trötta, det regnade, var mörkt och tråkigt.
Ysch. Så, vi hämtade barn och åkte hem och myste! :-)

Sen, äntligen! Heureka! Vi har äntligen, äntligen fått i ordning gymmet! Maken har tränat ett par vändor redan, men i kväll var det min tur!
Och så najs det är!
När jag står där på bandet, då rinner stressen och sådant som gnager av mig med svetten...
Jag tänker på absolut allt och inget. Saker lägger sig i ordning och det blir så tydligt.
Vi har haft ett jättelångt träningsuppehåll och det är inte bra. Alls.
Men nu är jag på gång!
Skönt!
Nu är jag krokig..
Vilket är lite löjligt. Att gå upp vid 5, det gör ju massor med folk. Varje dag!
Tom jag har gjort det under en massa år. Lämnat barn 6:30 och börjat jobba 7. Då gick jag upp 5!
Men nu förtiden, nu är det fan tidigt! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar