Sidor

fredag 18 oktober 2013

En spik i foten??

Nu har jag sjunkit ner i soffan.
Mysbrallor på, tofflor på. Slut som artist!
Dagen har varit lite märklig.
Jag började dagen med att åka och sätta mig på gamla kontoret för att fakturera lite.
Det var najs att slå sig ner där idag, för tjejen som hjälper oss med månadsavsluten och bokföringen hade gjort så fint!
Alla fakturor och papper jag lämnade i en hög förra veckan, var bokförda och pärmarna var lite omgjorda och mer logiska.
Så najs!
Jag fixade ett problem och drog iväg ett lite "busigt" mail till den som var inblandad.
Vilket var lite tur.
För jag fick höra på eftermiddagen att den jag mailat till, haft en skitdag.Och mitt busmail fick personen att skratta! :-)
Det gjorde mig varm i magen. Skönt att kunna få in lite glädje i en skitdag!

Jag satt kvar på kontoret och jobbade undan lite. Maken var på möte på annat håll och vi skulle mötas upp strax innan lunch för att åka tillsammans.
Det var svinkallt på kontoret!
Med jämna mellanrum fick jag gå en sväng för att få upp lite värme. Och det var inte bara jag som frös..
Alla huttrade!

Maken dök upp och vi åkte på ett lunchmöte. Gott och trevligt.
När vi satt där, så ringde en kund.
Med tråkiga personliga besked. Och man blir så känslomässigt involverade i kunder, att man verkligen lider med dom när det är tungt.
Just nu skulle jag önska att vi jobbade ideellt! Så att jag bara hade kunnat säga "gå hem och lägg dig! jag kommer och fixar så att era problem blir lättare att bära!"...
Men det går ju inte riktigt.
Jag har dom i tankarna hur som...
Även på andra ställen har det varit oroligheter, vilket gjort att dagen har varit både upp och ner.
Vi har fått lite olika besked och uppgifter under dagen. Vi har varit indirekt inblandade och inte kunnat göra annat än tänka på alla inblandade och hoppas att det skulle lösa sig, till det bästa.
Stötta och bara finnas.

Vi åkte hemåt för ytterligare ett möte och sen susade vi iväg för att köpa presenter till helgens kalasande.
Lilleman ska på ett kalas och vi ska fira vår 17 åring.
Jag tror att hon ska bli nöjd! :-)
Sen åkte vi hem.
Och jag drog av mig stövletterna jag haft hela dagen. Redan förrgår, upptäckte jag en röd fläck på en ankel, som kliade lite.
Igår blev fläcken större och den blev blålia. Men jag tänkte "äsch, det går över"...
Men när jag drog av mig strumpan idag, så var fläcken större och irriterad.
Hm...
Maken kikade och tyckte inte att det såg speciellt bra ut...
Hm...Jag googlade "Borrelia" och kunde ju direkt se att det nog var dags att kolla upp det.
En pling till Vårdcentralen.
Sköterskan som svarade, frågade "vet du om du blivit fästingbiten i sommar?"
Jag kunde ju bara svara "jodå, en massa gånger"
Hon skrattade och konstaterade att det var en korkad fråga. :-)
Jag fick tid en timme senare.
Klev in hos doktorn, han tittade, hummade och sa "tja, säker kan man ju inte vara, men det ser ju väldigt misstänkt ut" så antibiotika för säkerhetsskull.
Jag var inne hos doktorn 18:32. Han knappade in receptet och sa "apoteket stänger19! spring!" :-)
Så 18:46 klev jag ut ifrån apoteket med en häst dos antibiotika.

Jaha. Så var det alltså dags. Första gången någon i familjen åkt på den.
Läkaren frågade om jag var TBE vaccinerad och det är jag glad att jag är!
Jäkla odjur!
Så, nu måste vi komma ihåg att fylla på allas vaccin nästa sommar. Det är dags!

Nåja, tur att jag upptäckte det innan jag blev "sjuk". Jag har hört att man kan bli rätt dålig.
Nu slipper jag förhoppningsvis det.
Jag har inte tid!


Som tur var, avbokade vi den planerade "åka till landet och dra upp båten" svängen i morgon, redan i morse.
Vi orkar bara inte.
Jag behöver storstäda och storhandla och maken behöver dra runt lite grejer i gymmet.
Vi bara måste få i ordning där nu.
Jag ska även leta fram barnens vinterjackor nu.
Det var svinkallt i morse!

Skönt är det med fredag, hur som!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar