Sidor

måndag 30 september 2013

Vad hände?

Ah, måndag.
Det är lite mysigt med måndagar ändå. Trots att många hatar dom.
Men, man är liksom ingång, bara måndagen tuggat en stund.

Jag hade funderingar på att träna direkt på morgonen, men hade inte riktigt ro.
Ett par mail behövde gå iväg och jag kände att jag behövde få lite ordning på arbetsgången. Just nu, precis i projektstarten, så behöver jag få saker i rätt ordning för att bli effektiv.
Så jag sköt på träningen tills i morgon! ;-)

Men jag unnade mig en god frukost! Det är så skönt att ta den när man lämnat av barnen och precis slagit upp locket på burken.
Mmmmm..

Och, fördelen med hemmakontor är att man kan ha tofflor på sig! :-)
Varmt och skönt om fossingarna.
Jag är inte helt ensam på kontoret. Jag har min arga pippi med mig, som sitter och blänger på mig om jag fuskar...
 Och en galet blommande orkidé! :-)
 Efter att ha skrivit så att fingrarna blev varma fram till lunch, pallrade jag mig ut i kylan.
(Ok, det är inte kallt. Det bara känns så! ;-))
Jag har tagit fram stora stickade halsduken. Det är höst! :-)
Och lite varmare stövlar.
Vi avtackade vår sista anställda i våra gamla bolag idag. Nu finns det inget kvar av det vi pysslade med förut. Finito.
Det är en spännande framtid han går till mötes, helt klart!
Han fick en flaska whisky...
...Och lite blommor.
Han kommer inte att jobba så jättelångt ifrån oss, så vi kommer garanterat att ses igen. :-)

Eftermiddagen gick åt till lite möten och tjatter med de som sitter kvar på kontoret.
Jag skulle inte stanna så länge, var tanken, men vi blev försenade både till lunchen och till mötet efter, vilket sen fortsatte under eftermiddagen.
Så, vips hade den dagen gått!
Det märks att det blir mörkt snabbt nu på kvällarna.
Snart är vi där.
När det är mörkt när vi hämtar på dagis och skola.

Vi går i in i vårt födelsedagsmaraton nu. Först ut är vår 17 åring.
Tänk att hon är 17!
Vad fasen hände????
Hon var ju 12 nyss.
Nåja, sen är det blivande 7 åring, en 5 åring och så en 40 åring på slutet.
Men, det är ganska mysigt ändå, när det är höst och mörkt. Att vi får fira lite! ;-)
17 åringen gör inte så mycket väsen av sig.
Lite tårta och mys. Och många paket! ;-)
Men, sen kommer småttisarna.
Och där ska det ju inte bara vara kalas, utan massor med kompisar och volym högt över gränsen.
*suck*
7 åringen är redan bokad. På ett lekland.
Smidigt. och dyrt! Så hela klassen går inte.
Man får välja ut lite de som han leker med mest och som bor häromkring.
Det är lite skönt att han inte blivit bjuden på alla kompisars kalas.(han är ju en av de sista på året att fylla..)
Då slipper man ha dåligt samvete att man inte bjuder alla.
Minime har som tur är inte lika många på sin dagisavdelning, så där blir det alla.
Och lekland, ändå.

Maken har vi inte bestämt än hur han ska göra.
Det ÄR kul med fest. Men, vi känner inte att huset är festklart.
Och vi vet inte om vi orkar riktigt. Eller, rättare sagt jag. För ska det bli fest, så lär det bli jag som är projektledare. Där också.
Vi får se.
Bara ett par få av hans kompisar som fyller 40 i år har haft fest. Så vi behöver inte känna att vi borde bjuda tillbaks där heller. ;-)
Jag hade varit mer sugen på fest om han inte fyllt år i mitten av december! ;-)

Nåja, vi har ett tag att fundera.
Det ÄR faktiskt inte oktober. Än! ;-)

Jag kunde inte hålla mig när jag gick förbi torget idag. Höstblommorna jag planterade för inte så länge sedan är det sorgligaste man sett på länge!
Så, jag uppdaterade det lite.
Det blev raskt bättre.
 Nu är det dags att gå ut och tända alla lyktor! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar