Sidor

söndag 1 september 2013

Hösten är här! Yey!

Det regnade småspik halva dagen igår.
Vi var bjudna på kräfskiva.Vad har man på sig då?
Sopsäck?
Stövlar?
Värdinnan meddelade att partytält skulle finnas, så sopsäck kunde jag hoppa över. Men stövlar kunde ju vara bra.
Så, stövlar blev det! ;-)
Klänningen är en rea klänning ifrån Kapp Ahl. Jag älskar den! Det är som att ha mjukisbrallor på sig!
En ny favorit!
 Och att ha volanger på klänningar är aldrig dumt! ;-) Det döljer andra volanger! *ss*

Jag är inte så jätte förtjust i kräftor egentligen. Det är så mycket pill, för väldigt lite mat! Kladdigt och man luktar kräfta i flera dagar sen..
Men, i år köpte maken havskräftor. Och där har vi det! Mums!
Mycket kött på dem! ;-)
Jag valde att inte dricka alls. Men till kräftor och räkor vill man ha öl.
Så det blev ett par alkoholfria öl.
Perfekt!
Jag har kul ändå. Jag behöver inte dricka.
Fördelen med att inte dricka, är att man somnar utan att hela havet stormar, man sover bra och vaknar pigg!
Det är en sådan bortkastad dag, att gå runt och må illa.
Så värdelöst!
Och därför är jag väldigt sparsam med sprit överlag. Jag dricker för att det är gott, ibland.
Men jag har absolut inte tid att vara bakis.
Maken drack nästan inget heller. Lite konjak till kaffet och ett par öl till kräftorna. Sen blev det alkoholfria öl till honom också.

Så, i morse sov vi ut länge. Tog vår morgondrink och snörade sedan på oss skorna och tog en PW.
Jag har fortfarande lite ont i ett knä och makens benhinnor är lite gnälliga, så vi sprang inte alls idag.
I stället blev det en timmes PW.
I bostadsområdet som ligger bredvid vårt, hade flera ställt upp små bord med loppisförsäljning. Jätte kul initiativ!
Lite här och där genom hela området såldes grejer.
Vi knatade igenom hela området och in i ett nytt som växer fram där det förut inte var några hus alls.
En jättefin cykelväg har dragits fram där och vi hittade nya ställen att göra små utflykter till.
Lilleman älskar ju att cykla och nu är det även dags att lära Minime att cykla utan stödhjul.
Men vi har inte haft något mål..
Vart ska vi åka? Man hinner rätt långt när man cyklar...så runt kvarteret tar ju bara 10 minuter, typ.
Vart ska vi cykla där det inte är så mycket trafik och där man kan ta med sig lite picknick osv.
Nu har vi hittat den platsen! :-)
Hösten är underbar på det viset tycker jag.
Då vill jag ut i naturen! Promenera, cykla, gå i skogen och njuta av dofterna.

Det är fortfarande ovanligt varm för att vara septembers första dag, men man ser att löv börjar byta färg nu och det är en annan sorts luft.
Klarare, friskare.
I like! :-)
Jag gillar verkligen varje årstid!
Det är bara vintern som är lite för lång! ;-)

Det känns så bra att vara igång med träningen igen. Nu är det inget som måste göras, utan jag längtar till att röra på mig.
Fördelen med att vi jobbar som vi gör är att vi kan peta in träningen i arbetstiden.
Varje dag ska börja med ett PW möte har vi bestämt!
I stället för att ha planeringsmöten på kontoret, så blir det i löpspåret! Vi får ut lika mycket och slår samtidigt två flugor i en smäll! :-)
Det känns som att det blir en bra höst.
Vi har massor i pipen och har faktiskt valt bort en del också, som bara är stressframkallande.
Rensat lite.
Och personligen kan jag helt ärligt säga, att ordet "vardag" som jag skrev om senast, är när jag tänker efter bäst beskriven som "spännande" för min del!
En mysig helg går mot sitt slut och en spännande måndag är på ingång! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar