Sidor

fredag 13 september 2013

Det går bra nu!

Idag är det verkligen så! Men mer "phjuu" än jippie! :-)
Många går ju runt och suckar över att det ska bli fredag, så att man slipper jobbet.
Så är inte fallet för mig. Jag har skitkul! Varje dag! :-) Tom så att bokföringen börjar bli lite rolig...i alla fall faktureringen! ;-)
Men, man behöver helg, för att vila lite, även när man har skoj på jobbet.
Och vila behöver vi nu. Med råge!

Det blir lite så när man har en massa skoj på arbetstid och en massa möten som inte känns som jobb.
Då glömmer man bort, att positiv stress också är stress.
Jag behöver tid för reflektion. För planering och för att njuta, av att det går bra nu! :-)
Vi har jobbat som två dårar ganska länge för att nå dit vi är nu.
Det är ju så, när man är egen och man byter bransch rätt rejält. Insäljet är galet långt. Man måste vara uthållig och envis.
Men, jag visste hela tiden att det skulle släppa.
När maken dippade, lovade jag honom att det skulle bli ketchupeffekt i höst.
Och precis så blev det!
Nu rullar det på jätte bra och vi har massor med skoj framför oss.

Men, vi måste hinna njuta av att vi tänkt och gjort rätt. Vi behöver vila. Vi behöver bara vara.
Jag har lärt mig att kliva "ur" jobbet här hemma.
Det har inte maken. Han jobbar jämt, nästan.
Så jag måste lära honom att faktiskt "stänga dörren" till sitt kontor på kvällarna. Att åka till landet och byta miljö är nyttigt för honom.
Klyva lite ved, kratta lite löv.
Hinna i kapp sig själv lite.

Han vann en tävling i morse och fick en flaska vin! Jag hoppas att han kommer ihåg att fiska den med sig hem, så att vi kan fira i kväll! :-)
 För vi har massor att fira. Och vi måste bli bättre på att fira, när vi gjort nåt bra! :-)
Risken finns att vi ser ut såhär vid 19 rycket dock! ;-)

Det ska bli så skönt att åka bort en sväng.
Köket hemma ser ut såhär, nämligen...Jag flyttar som bäst hem kontoret. Det blir några pärmar...
Men, det ska få plats! :-)
Det kommer att bli så skönt!
Det har varit bra att åka till kontoret utanför huset under en period. Vi behövde det då.
Men, det har spelat ut sin roll.
Nu är vi mogna i att jobba på ett helt annat sätt.
Nu ska jag njuta av att behöva åka så lite bil som möjligt! ;-) Bli tidseffektiv!
Kunna träna på morgnarna och på lunchen, de dagar jag inte är ute hos kund.

Kunna sätta mig och bokföra på kvällarna, när tiden tryter. (När barnen har somnat)
När vi väl bestämde oss, så kändes det så bra!

Det är verkligen en dröm som gått i uppfyllelse! Det vi önskade göra, för ganska länge sedan, har vi genomfört och fått att funka.
Man vet ju aldrig, när man drar igång ny business, hur det ska gå.
Men vi är på gång. :-)
Det blir man väldigt ödmjuk över.
Och genuint lycklig över alla nya människor vi har i vårt liv.
Glada, nyfikna, orädda människor, som vill en massa.
Då är jobbet roligt, rakt igenom! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar