Sidor

måndag 23 september 2013

Businessnaglarna är på!

Så är veckan igång.
Lite irriterande att jag ännu inte flyttat över allt ifrån kontoret än.
Men det återstår lite praktikaliteter. Jag hoppas kunna ha allt på plats från 1 oktober.
Lagom tills det blir kallt! ;-)

I morse var det ingen sommarvärme. Båda barnen tog vantar och mössa utan knot! :-)
Jag gick all in igår kväll!
Tände ljus i mina små hus!
Såå söta!
 Det blev lite julkänsla, men jag njuter för fulla muggar!

Jag kommer att bli storkonsument av ljus, nu när jag ska jobba hemifrån mest.
Åh....

Idag, var det äntligen dags. Lunchen tillbringades på salong Tingeling!
Äntligen!
Tiden jag hade direkt efter semestern fick jag dessvärre avboka. Men, nu är jag på banan igen.
Det betyder så mycket för mig att ha snygga naglar!
Idag blev det vita och lite glittriga. Och korta.
Praktiskt men snyggt! :-)
Jag har hunnit beta av min långa måndagslista, men sparat två surdegar tills i morgon.
Det är sällan jag sparar på surdegar, men den här är lite extra sur! ;-)
Samtidigt är det en deg, som jag kommer att må så jäklar bra av att bli av med. Delegera bort!
Jag måste, för att den tar sån energi.
Den tar tom energi när jag ska bli av med den!
Galet!
Jag jobbar ständigt med att bli bättre på att känna inåt. Vad JAG vill.
Jag är en "extern" person, som tar feedback utifrån och vill gärna ha input. Men i vissa fall, kan jag inte göra det utan måste lyssna på mig själv.
Och bestämma.
Det blir bättre! ;-) När jag medvetet låter mitt innersta ta plats.
Förra veckan var en sån vecka.
När jag bara bestämde mig att det var nog.
Idag fick jag en lika stark reaktion.
"Nej, jag vill inte. Det blir inte bra".
Och sen faktiskt stå på mig.
Hade det varit innan kursen jag går nu, hade jag låtit mig övertalas. Tänk att jag gör väl det, för att någon annan mår bra av det.
Även om jag mått mindre bra.
Men nu kan jag säga Nej.
Det är minst lika viktigt som att kunna säga ja! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar