Sidor

onsdag 7 augusti 2013

Totalförbjudet!

I morse kom jag inte ur sängen.
Bokstavligen!
Minime hade som så många andra nätter (bara här på landet! Sällan hemma..) krupit ner på min högra sida.
Jag låg lite på sniskan.
Vid 8:30 kom Lilleman och kröp ner mellan mig och maken.
När maken gick upp, tyckte Lilleman att vi andra också skulle röra på oss, men se det gick inte så bra.
Jag fick rulla ur sängen!
För sätta mig upp, gick inte. Svänga benen över sängkanten. Gick inte.
Jag fick snällt rulla så att jag halvliggande kunde "rinna" ur sängen.
Skit då.
Jag har haft ont i bäckenet ganska länge..(I drygt 20år om vi ska vara petiga. Fyra barn har inte gjort min rygg väl...) Men helt enkelt ignorerat det.
Jag har ont varje morgon, nästan, men efter att jag varit uppe och rört på mig lite så släpper det.
Är jag vältränad så mår ryggen bättre.
Och träna har jag inte gjort så mycket, på senaste tiden.
(Med en vältränad "korsett" mår bäckenet bra.)

Nåja, maken som också hade ont i ryggen ringde naprapaten för att få en tid. Han frågade om han skulle ta en till mig med, men jag kände att jag inte orkade sätta mig och åka hemåt idag, när jag hade en massa att göra och vi ändå snart ska hem.
Jag grävde upp två rosor och satte dem på nya ställen. Sen påbörjade jag städning av hus.
Men, plötsligt ände jag hur allt liksom vandrade upp och satte sig i huvudet.
Där jag också haft ont i flera dagar.
*suck*
Maken påpekade igen att jag var krokigare än vanligt, så, det var bara att snällt att hoppa i duschen och hänga på när maken åkte.
(Vi har en bra naprapat, som alltid har tid och det var inget problem att komma oanmäld..;-))

Och- jag borde ju ha fixat det för länge sedan!
Jä-ar vad ont det gjorde.
Det är nästan alltid så när man väl är där och han ber en vända ryggen till. Så trycker han försiktigt på olika ställen och benen bara viker sig.
Men, sen blir man ju som ny! :-D
Varje gång jag är där, lovar jag att unna mig en genomgång ca fyra gånger om året, minst. Men sen blir det inte av om jag inte har ont..Ondare än vanligt, liksom.
Man vänjer sig att alltid ha lite ont i ryggen...

Nu fick jag dock förbud att städa, gräva, lyfta och bygga. Tills i morgon, helst ett par dygn.
Så, vilken tur att jag flyttade rosorna och städade huset innan vi åkte! :-D
I morgon ska jag packa, vilket inte är så tungt.

ikväll har vi lämnat tillbaks alla böcker i biblioteket och stora dottern badade!
Troligen sista gången i år.
Det är lite deppigt att semestern är slut, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar