Sidor

måndag 5 augusti 2013

Paradiset!

Det är tydligen måndag idag! Den kom och gick, kan jag berätta! :-)
Många statusar på fejjan meddelar att det är dags att börja jobba igen. Flera har åkt härifrån med sina båtar i helgen. Och visst, jag känner det också!
Jag, som hade värsta paniken för en vecka sedan....nu känns det rätt lugnt.
Det är dags att återgå till vardag och rutiner.
Komma i säng på kvällarna. Få ordning på matrutiner.
Fixa i radhuset. Vi hann ju nästan bara flytta in så drog vi hit ut. :-)
Det är en sån skön känsla, att kunna åka till ett boende man trivs i nu! Gamla huset har jag nästan glömt att vi bott i!

Att paniken inte är i full blom, beror mycket på att vi åker ut nästan varje helg ända in i oktober.
Sista helgen i september stänger vi för vintern.
Alla utemöbler ställs in och blommor tas hem.
Jag har sagt det förut och säger det igen. Vilken tur, att vi förstod redan när vi letade hus, att vi inte skulle ha ett sommarställe!
Utan ett "land" :-) Där det går lika bra att vara på vintern!
Och, vi är bjudna på middag här ute nästa helg, så vi åker nästan bara hem och vänder!;-)

Idag har det varit precis lika varmt som i helgen! Underbart! Det känns som att solen ger oss "sista rycket"..
(Det spås dock regn till slutet av veckan och helgen, vilket kommer att göra "flytta hem" mycket lättare! ;-) )

Jag fiskade upp stora dottern vid tåget idag och passade på att handla lite samtidigt. Störande att allt inte räckte i fyra ynka dagar till!
Jag passade på att köpa lite godis! :-)
Morötter är underskattade! Dessa små, är skitgoda! Och löjligt dyra, men toppen att ha med sig som snacks när man går tom.
Maken snickrade spaljé och trapp hela dagen.
Och jag grävde upp tre rosor och tre klematis.
Dessa, Flamentaz blir totalt uppätna varje dag av våra kära "odjur".
Tunna och eländiga blir dom..Så nu flyttade jag in dom till huset. Och hoppas att dom orkar ta sig.
 Så, idag blev alltså sista delen av terrassen klar! Så najs! och så fin!
Det var makens idé att vi skulle ha en trappa där också och det blev så bra!
Hade vi stängt till där hade det känts instängt. Och irriterande att behöva gå runt.

 Nu är terrassen dubbelt så stor och en trappa mer än innan! :-)
Och - massa spaljér att odla vackra blommor på!
Nu flyttade jag dit tre klematisar som tidigare stått i kruka. Så nu slipper de frysa i vinter.

Härligt att vi hann få det klart! Nu ska det bara klippas lite gräs och städa upp runt huset kvar.
Sen är det dags att röja inomhus också.
Det är inte kul att komma ut över helgerna och det är rörigt.

I kväll är det varmt och skönt ute! Syrsorna spelar och det är underbart att bara sitta och njuta av mörkret och värmen.
Det här är paradiset! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar