Sidor

tisdag 13 augusti 2013

Medvind är fint!

Ännu en bra dag går mot sitt slut.
Det gick bra att gå upp i morse och väckning av barn gick bättre än igår.

Efter en förmiddag hos en kund, känns det nästan inte som att jag varit ledig! ;-)
Det känns bra!
Jag var hemma redan efter lunch och hann beta av mer på min "ska göras" lista. Och det känns ju att jag faktiskt vilat från allt hela sommaren!
I våras var jag sliten. När man känner att "jag orkar inte dra en enda pitch till nu.." då behöver man semester! :-)
Nu ser jag fram emot alla höstens event!

Under tiden jag jobbade, åkte make och son på inköpsrunda.
Ny rygga och gympapåse blev det.
 Och - det går ju inte att köpa nytt till Lilleman och inte göra det samma till Minime. Det är dödsstraff på sådant! ;-)
Så även hon fick en rygga. 5 åringar brukar åka på lite utflykter så den kommer garanterat till pass.
Även hon fick en gympapåse.
 Och de hittade nya "vamppisar"! Ungarna älskar dom! Och jag tycker att dom ser ut som små tomtar i dom! :-)
Efter kvällens bad kröp båda i dem och njöt!
 Även tre par jeans till Lilleman lyckades dom hitta. Det är inte helt lätt, när benen är långa och midjan ynkligt smal!
Alla jeans ramlar av honom! Nu gömde jag undan dem till senare i höst. Man kan lyckas hålla knäna utan hål när det är dags för överdragsbyxor! :-)
Eftermiddagen spenderade maken i garaget och en och annan granne tittade in för att se vad han gjorde! ;-)
Och baksidan fylldes med lekande barn.
Jag kan inte nog glädjas över att barnen har så kul här!
Det är barn överallt!
Och snart går halva längan i samma skola, bara klasserna över och under varandra! Det blir drag här om några år! :-)
(Det kunde dock flytta in fler tjejer!)
I morgon är det fritidsdags för Lilleman också och han och bästisen (som var här och lekte hela eftermiddagen) såg till att matcha så att dom ska vara där samtidigt i morgon bitti.
Sen får Lilleman följa med honom hem. Dom har ett uppdämt behov nu efter att inte sett varandra på hela sommaren! :-)

Hela kvällen har jag sen gått med ett leende. Ibland får man så glada besked.
Sånt som gör att man gläds med andra, som haft det motigt men plötsligt får medvind och nerförsbacke!
Det är så skönt!
Och att saker löser sig. Som har kunnat bli knöligt.
Det är inte alltid lätt att ha anhöriga och barn en bra bit ifrån.
Så att man inte kan hjälpa till rent praktiskt utan får vara moraliskt stöd via telefonen. :-)
Man är ju alltid mamma, hur stora barnen än blir!

Nu känns det lugnt på alla fronter.
Det blir en bra höst, tror jag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar