Sidor

måndag 1 juli 2013

Vem är skylldig till mord?

Ojojoj, nu är det lite träningsvärk i rympan minsann..
Det kan bero på att jag är löjligt dåligt tränad just nu(konditionen ska vi inte prata om..totalt haveri!)eller att jag rivit en altan.
Ja, eller inte jag...mest maken, men jag har varit hantlangare..
Det var lite trallskruv att skruva bort. Allt gick inte bort. Så viss skruv fick vi bokstavligen slita bort, klippa bort eller spika ner.
Men vi fick ihop lite..:-)
 "Borta" Så härligt att få det gjort!

 I morse kom denna efterlängtade bil! Spännande saker!

 En massa fint virke direkt till dörren!
Precis när vi släpat ut alla byggrejer, så kom regnet! Så typiskt.
Som tur var, regnade det bara en liten stund, men vi la lite tid på att fixa så att det går att stå under tak och bygga.
Vi stressar inte med bygget, så det är lika bra att vi regnsäkrar det lite! ;-)

Det skulle egentligen behöva regna lite till. Det är jätte torrt!
Jag har ju flyttat en massa rosor lite hit och dit och det är inte helt ultimat att göra det just nu.
Flera som precis var på väg att slå ut, hänger nu lite ledset.
Trots att jag har vattnat och vattnat.
Det visar sig väl om dom orkar blomma eller inte.
Dock, har jag en ros som inte stod i vägen för bygget som slog ut i morse.
Underbar färg. Och - underbar doft!
Jag skulle lätt kunnat stå och sniffa på den hela dagen!

 Men, det gick ju inte! Jag måste ju övervaka så att byggare gör det han ska! ;-)

 Jag skulle bli en eminent slavdrivare! ;-)
Den är rackaren hittade vi på gästhusväggen! En spindel som var självlysande gul! skitäckligt!
Tjernobyl spindel! :-(

Den här däremot är sötare! Vi har ett par, som byggt bo i en hängränna. Så nu har maken fått uttrycklig order om att inte rensa några rännor!
De är halvtama och idag satt dottern och jag och matade dem med bröd!
Sitter man bara still och är tysta så kommer dom jätte nära!

Det är så skönt att ha kommit en bra bit på altanbygget!
I morgon blir det bygga hela dagen. Sen måste vi tillbaks till civilisationen och jobba hela onsdagen.
Men torsdag och fredag blir det mera bygga.
Sen borde vi väl vara klara?

Vi har ett hälsoprojekt som vi drar igång efter helgen och då är det inte läge att ha hammare och andra vassa saker i närheten. OM vi blir lite griniga! ;-)
Hela min träningsambition gick åt skogen i samband med flytten. Helt galet.
Jag måste komma på banan igen och nu har jag en plan. Annars kommer jag inte att kunna ha något i min garderob efter ledigheten! Maken får hänga på av bara farten! ;-)
Något helt nytt för oss båda, men spännande att prova på!

Mer om det sen...
Nu ska jag gräva ner mig i min bok.
Vem är mördaren????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar