Sidor

söndag 14 juli 2013

Taklöksstol!

Dag två (nåja, två och en halv! ;-) ) av fastan. Och jag som var övertygad om att vakna vrålhungrig är inte det!
Inte alls, faktiskt. Det är till och med så att jag inte vill dricka frukost juicen.
Jag blev mätt på min FL morgondrink!
Hm...
Lite skumt, faktiskt. Nåja...I morgon kväll får jag äta, om jag vill! ;-)

Igår fortsatte vi med bygget. Vi prioriterade om lite och ansåg att vi ville göra trappan klar innan vi började med barnens koja.
Medan maken sågade till trapp, sågade jag till lite underlägg.
Nu när terrassen är så fin, vill man ju inte ställa blommor eller lyktor direkt på träet. Så jag fixade till några underlägg av spillvirket.
 Sen spikades det trappa. Den blev stor! :-) Men, gick inte att göra mindre, då hade den sett malplacerad ut på så stor terrass.
 Maken var smart nog att göra underdelen lite bredare, för han vet att jag vill ha blommor och lyktor stående på trappan!
Nu är dom inte i vägen! :-)
 De två blå skåpen som vi flyttar ut ifrån barnens sovrum, står nu på terrassen. De ska målas vita så småningom. Med utefärg så att de kan stå ute.

 Och ett bord och sex stolar ska bli vita..
Sen, såg jag en himla fin grej för ett par år sedan som satt sig i huvudet sedan dess..
En stol, som är överöst med taklök och mossa!

För ett tag sen, hittade jag en stol av järn på loppisen som jag stod och klämde på. Den hade varit perfekt att göra en moss stol av!
Men 1000:- för en stol? Näe...och så har jag surat över det.
Men, igår kom maken på att vi i gästhuset har en udda stol, som han irriterat sig över för den är så obekväm och ganska ranglig.
Han har satt i nya skruvar flera gånger men stolen är slut.
Men ganska fin.
Varför inte måla den vit och sen göra en moss stol av den?
Sagt och gjort.
Så blir det! :-)
Nu fattas bara vit färg och taklök! :-) Mossa finns i skogen!


Oooo det kommer att bli så fint!

Nu ska jag försöka få i mig min frukost drink. Bläh....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar