Sidor

söndag 21 juli 2013

Stol med mossa och sötaste fågelskrämman!

Igår blev det äntligen dags att åka och fixa blommor till min stol. Den jag drömt om länge!
Min mamma har målat den utsedda stolen och den har torkat ett par dagar.

Nu köpte jag bland annat murgröna, taklök och vit fetknopp som jag planterade och la sen mossa överallt för att både få jorden att ligga kvar och för att hålla kvar fukten.
Det blir ju inte jättemycket jord under.
Jag blev jättenöjd! :-)
Tanken är att den ska stå kvar över vintern.

 Jag råkade springa på den här söta damen när jag köpte blommorna till stolen.
En liten och jätte söt fågelskrämma! :-)

Jag tycker att det är mysigt att ha lite olika små figurer i trädgården.
Maken har fortsatt med att sätta upp spaljé runt terrassen så idag ska jag gräva ner en björnbärsbuske!
Jag hittade en ganska stor, som blommade. Med lite tur får vi bär redan nästa år!

Efter allt trädgårdspyssel, letade vi fram festkläder och åkte långtbortistan på "75 års fest".
Som visade sig vara bröllop.
Det förstod jag iofs redan när inbjudningskortet ramlade ner i postlådan! :-)
Sen har vi luskat och pumpat födelsedagsparet och fick veta för ett tag sedan att det var bröllopsfest! :-)

Vi rullade in på festplatsen efter själva vigseln och många av gästerna hade ingen aning. :-)
Men, polletten ramlade ner för många när dessa två herrar stod och spelade! :-)
Det är maffigt med säckpipa...

God mat fick vi! :-)
Så vi mumsade, drack gott och hade allmänt trevligt!
Sent om sider åkte vi hemåt. Vi förbarmade oss över ett par som åkt buss dit, men bodde på vägen hem för oss.
Vi var hemma 02:45 och tassade i säng.
Klockan 04 fick jag en varm liten tjej i min säng. Sen trynade vi till 10.
Idag blir det inga större bravader gjorda.
Maken har lite ont i håret! ;-)
Jag ska kanske slipa lite stolar, utöver att gräva ner björnbärsbusken.
Det är ju trots allt söndag, så man ska ju ta det lite lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar