Sidor

tisdag 30 juli 2013

Regn, Onepiece och allsång.

Det har stämt bra, vad man spått om vädret. Förutom att vi ännu inte hört någon åska.
Men vi vaknade till lite duggregn i morse..
Maken var snabbt ute för att hinna snickra lite. Jag städade badrum och barnens rum.
Det var varmt och klibbigt..

Blommorna är fina nu! :-) Klematisen har slagit ut!
 Jag älskar den här färgen! Alla tre vid trappen ska grävas ner i backen i höst. För när dom står i kruka, överlever dom inte vintern. Här får bli något ettårigt nästa sommar...
 Vi passade på att plocka lite hallon. Jag, Minime och stora dottern i vårt hörn av tomten...
Och Lilleman på grannens tomt! Deras buskar kom fram efter att dom röjt bort lite gräs och annat..
Men, man får ha lite koll så att man inte får mer en massa extra proteiner! ;-)

 Vid lunch dök barnens små kusiner med föräldrar upp..
Den lite större kusinen hade blivit lovad att åka hit och fiska. Det regnade lite, men med lunch i magen, drogs det på galonisar och flytvästar och en tapper skala gav sig iväg.
Minime, ville inte följa med.
"Jag har ju fått napp, juh!" tyckte hon! :-)
Vilken härlig logik!
Hon har fiskat, hon har fått napp och nu är hon klar med det!
Det var likadant när vi var iväg och åkte lådbil.
Hon åkte ett varv, klev sen ur och konstaterade att hon kunde köra lådbil nu.
Så hon var klar!
:-)
Efter en inte alltför lång stund, kom de tappra fiskarna tillbaks. För nu öste regnet ner och alla fiskare var inte helt regntäta! ;-)

Det blev ingen fångst idag, men det gjorde inget, vi hade ju fem stycken rensade och klara redan..
Idag valde vi att pröva vår nya rökugn/grill.
Den är toppen!
Man eldar i den lilla "behållaren" och så drar man igån g den stora.
Sen kan man lägga på diverse saker i den lilla tex rökspån eller enris och så stänger man luckorna..
(med fisk eller kött i den stora delen)

 Så blir maten rökt! :-)
Toppen!
 Det regnade och regnade....
Och nu har även blåsten dragit in..
Det kändes direkt som höst!
Konstigt!
Vi valde att helt enkelt ge upp och gå in!
Men, det är andra dagen sen midsommar, som vi går in och stänger dörren! :-)
Vi har eldat lite skräp för andra gången i sommar!
Så vi ska inte gnälla över att det regnar.
Det behövs mer än väl!

Jag ska krypa upp i soffan, men Onepiece och min nya bok. Titta på allsången och njuta.
Det finns en del "borden" men jag tänker banne mig skjuta upp det till en annan dag! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar