Sidor

onsdag 10 juli 2013

Hemnes och Hitachi

Ännu en riktigt varm och fin dag!
Härligt. Men. Nu behöver det komma lite vatten uppifrån!
Trodde man ju inte att man skulle önska, men det är så torrt, så torrt.

Barnen har hoppat runt i sina små plaskpölar hela dagen och jag har passat på att vattna allt som skriker efter vatten när jag tömde dom.
Flera rosor håller på att slå ut och jag är rädd att dom inte orkar det om de inte kommer ner lite väta.

Ja, barnen har som sagt legat i sina pölar. Maken, han har snickrat och jag har varit inne och monterat möbler!
Jag drog nitlotten, kan man säga! ;-)

Vi började dock dagen som vi gör numer, vi skar kanter av brödet barnen fick och matade våra fåglar med! :-)
Det förväntas nuförtiden!
Fåglarna för ett jäkla liv, innan dom också fått frukost!
Sen gav jag mig på att skruva korgar i tre garderober och stuva om barnens kläder och sänglinnen.
Jag hittade en massa gardiner som följde med huset när vi köpte det.
De får ligga kvar en stund, men jag funderar på att endera sy om dom till något annat eller kanske se om dom passar hemma.
Nu ligger dom fint vikta i sina korgar i alla fall och inte bara lagda på golvet i garderoben!

Jag passade på att rensa ur lite kläder till barnen också. Det mesta som är för smått för Lilleman åker ut som extra kläder till Minime.
Och det som är för slitet att ha i skolan för Lilleman åker ut hit. Men, sen växer de små raringarna..;-)
Nu känns det som att jag har lite koll på vilka kläder som är här i alla fall.

Sen gav jag mig på Hemnes byrån. Varmt var det, uppe under takåsen. Och trångt. Men, det blidde en byrå till slut! :-)
Sen, gick även jag ut. För själva röjet bland våra kläder kunde jag inte göra innan vi flyttat ut en liten byrå ur barnens rum och vår gamla in till dom....

Så, på med byggarbrallorna och så var det bara att ställa mig vid sågen och kapa trall.
Vi blev rätt bra vänner efter en stund, sågen och jag! :-)
Det var till och med så att jag hann såga upp en bra hög, så att maken hade att göra under tiden jag fixade middag! ;-)
Och maken spikade på rätt bra!
Halva golvet är nu klart.
 Det som syns här är den del där det sen, förhoppningsvis senare i sommar, ska kopplas på en liten bit till.
Jag är så nöjd, som propsade på att vi skulle göra den stor! :-)
Nu kommer vi att kunna möblera den bra och duka långbord!
Najs!
Maken, som stod ute i solen halva dagen igår och hela idag är nu inte längre brun. Han är _brun_.
Bitvis...;-)
Och bitvis, röd..
Jag skällde på honom igår när han brände sig och smörjde in honom med Baby 35 idag! ;-)
Hans händer är svarta..
Jäkla karl. Han behöver bara visa sig ute så är han brun.
Sonen likadant...
Nackdelen är att jag glömmer att smörja dom...eller, sonen. Maken är ju stor pojke och får smörja själv, men kan behöva påminnas! ;-)

I morgon hade vi planerat en playdate, på lådbilslandet. Men, det spås ju som sagt regn. Vilket jag verkligen hoppas på!!
Så vi skjuter på lekandet en dag...
Det finns annat vi kan roa oss med under tiden det regnar...
Med lite tur upphör det som man sagt, framåt eftermiddagen och vi hinner spika sista delen.
Nu vill jag bli klar!
Vi bestämde redan när vi påbörjade årets projekt att det skulle få ta tid.
Att det byggs lite när tid finns men att vi gör annat också.
Förra sommaren byggde vi bort och gjorde nästan inget annat. I år vill vi vara mer sociala och göra mer kul med och för barnen.
Plus att vi ju jobbar lite då och då.
Så, nu har det dragit ut på tiden.
Jag får kämpa med att inte bli irriterad, eftersom jag är en sucker på avslut!
Drar man igång ett projekt med mig inblandad, så ska det finnas en deadline och projektet ska avslutas!
Nåt "sen" och "kanske" finns inte! ;-)

Så, nu övar jag på att titta på röran och inte bli irriterad....
Hm..kanske därför jag haft huvudvärk i flera dagar??? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar