Sidor

måndag 17 juni 2013

Det är inte du..det är jag...

Idag var det äntligen dags. Dagen vi längtat efter lika mycket som när vi skulle få nycklarna till radhuset.
Vi åkte till Mäklaren och gav bort nycklarna till gamla huset...
Eller, vi sålde knippet! :-)
De fick nycklar och vi fick en massa guldtior! "klirr" in på kontot.
Kändes bra. I säkert en hel timme..
Sen ringde banken. "Men vad trevligt! Vi ser att det runnit in pengar, tack så mycket!"
Jahapp, nåja. De hann ju mellanlanda i alla fall! ;-)
Men, jag tjatar ju på mina barn "det bästa sparandet är att betala av skulder på boendet"..så tja.
Vi har "sparat" jätte bra idag! ;-)

Men det är så skönt att det är klart nu. Huset är inte längre vårt. Och det är jätte härliga människor som köpt det.
Jag hoppas att dom ska trivas och älska huset.
Sådär som jag gärna hade velat göra, men som jag aldrig gjorde.
Det är inget fel på huset alls. Tvärtom. Och vi försökte ju verkligen. Renoverade från golv till tak inifrån och ut.
Men det blev aldrig helt..."vi". Vi trivdes aldrig till hundra procent.
Det är ju lite lattjo med hus. Det ska liksom "kännas" rätt.
Det var aldrig någon större förälskelse, utan mest praktiskt, när vi köpte det. Läget var perfekt och huset var tillräckligt stort.
Men det var liksom inte "det" huset. Och blev det inte heller.
(Vi hade gått på mängder av visningar innan och det fanns andra, mindre praktiska som vi hellre velat ha...)

Det är som när man gör slut. "Det är inte du..det är jag..." typ.
Och så var det verkligen! :-D
Spiken i kistan var när vi hittade lantstället. Och blev förälskade.
Fanns massor att göra där också, men känslan var rätt.
De som bott där tidigare hade inte älskat huset. Det märktes. Och känslan var direkt "kom till oss, så ska vi älska dig" :-)

Så, det kändes så skönt att överlämna huset i andra händer idag.
Trots det så kändes det lite märkligt när vi åkte förbi senare på dagen och det stod andra bilar på uppfarten!

Jag fick en massa energi efteråt! Åkte upp till kontoret och fakturerade nästan "i farten".
Sen var vi iväg på en akut grej och på hemvägen svängde vi in och köpte ingredienser till kvällens middag innan vi hämtade barnen tidigt.
Vi kände för att fira! :-)
Det är sååå gott! Gammaldags mjölk gör att det smakar som när man var liten! :-)
Energin satt i, så maken gick ut för att tvätta bilarna och jag drog igång tvätt och städning här inne.

Känns lite larvigt att städa nu när vi ändå ska åka bort, men det är så skönt att komma hem en sväng efter midsommaren till ett nystädat hus! :-)
Jag har glömt bort mina Orkidéer lite kände jag och gav dom lite TLC.
Blomman nedan fick vi i inflyttningspresent. Jag känner inte till den, men läste mig till att den heter Dipladenia och går att ha ute, så jag grävde ner den i rabatten. Den klarar sig bättre där än att stå inne och torka.
Frost tål den inte, så jag får gräva upp den i höst!
Den skulle stå svalt...hm...Undras om garaget funkar över vintern?

När vi var ute och svängde idag pep jag in på Jula och köpte mig en planteringsbänk.
Så, nu ska min lilla planteringshörna jag velat ha så länge göras i ordning på landet! :-)

Nu räknar vi timmar till semestern! Två möten, en del korrekturläsning...Men sen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar