Sidor

fredag 28 juni 2013

Beställningen inskickad.

Skönt att inte vakna av väckarklockan i morse!
Låter kanske galet, men vi har vaknat till klockan hela veckan, pga saker som behövde fixas och lite jobb som skulle göras och för att barnen inte skulle vända dygnet helt galet redan vecka 1.
Men, NU börjar semestern mer på riktigt.
Så, vi sov tills barnen vaknade.
Sen, blev det packa bil och städa av lite. Lite ärenden på vägen och sen ut till landet.
Maken åkte egen bil, så jag passade på att göra en avstickare! ;-)
Ett ställe där han vägrar åka in. Och jag egentligen inte heller borde åka till...
Loppis. Men inget dåligt loppis, det finns finfina grejer!
Jag hittade en hel del jag skulle vilja ha. Bla en av dessa! Jätte fina kistor. Dock tror jag inte att de är från det årtal som står på dom.
De är lite för "nya" och fina för det. Vi har en som är gammal på riktigt hemma och den ser helt annorlunda ut inuti..
Men fina är dom och skulle passa finfint på landet! :-)
 Nåja. Det fanns en del, men eftersom dom bara tar kontanter, så blev det billigt! ;-)
Den här kunde jag dock inte motstå! Jag fick gräva fram varendaste krona jag hade liggande i bilen! ;-)

 Men, det står en kanna (minst!) där med mitt namn på. Jag måste vaska fram lite kontanter bara! ;-)

Det var jätte skönt att komma ut igen. Solen sken och det var riktigt varmt, trots några molnkluttar här och där.
Jag börjar som jag alltid gör när jag kommer ut. Kaffe! :-)

 Till min stora glädje så har inte rådjuren ätit upp nästan något. Det finns en ros, som alltid är norpad, konstigt nog.
Men alla andra blommor var fina! Det är verkligen så olika...

Eftersom vi ska riva altanen och bygga ut den, var jag tvungen att flytta en massa rosor.
5 stycken riskerade att gå åt när maken börjar hiva hammaren. Men jag flyttade inte bara dom, utan två andra som är buskrosor men som uppför sig mer som klängrosor! De är jätte höga.
Så jag grävde upp 3 sådana och flyttade dem till portalen vid vägen.
Och de rosor som är i vägen för bygget flyttades där de tidigare rosorna stått..
Som tur är, så köpte jag nya roshandskar på Jula för ett tag sen. Det behövdes! Jädrars vad dom sticks!
 Lite kul är det att Jula har matchat handskarna så att dom är i exakt samma färg som shortsen! :-)
"på landet snygg" ;-)
Det känns i ryggen efter allt grävande!

Jag släpade med mig en kartong med böcker ut. Vi har ju ett underbart bibliotek vid bryggan och nu har någon lagt dit massor med otroligt härliga barnböcker.
Jag har annars svårt för barnböcker. "katten heter tusse. Tusse har en nos. Tusse vill gå ut" *gäääspar*
Fixar det inte!
Men, nu börjar det bli ordning på böckerna barnen vill att jag läser! :-)

Riktigt roliga! Aningens spännande, men framförallt roliga!
Nu har vi en hög att läsa på kvällarna.
Även jag hittade ett par. Inga storsäljare direkt, men böcker som är lagom att skumma igenom på semestern! ;-)

Nu hoppas vi på finfin sol i en massa dagar! Jag har i alla fall lagt in beställning på semesterväder! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar