Sidor

onsdag 29 maj 2013

Visioner. Man ska drömma stort!

Det är en ganska trött hjärna som snart ska lägga sig på kudden.
Två dagar av totalt fokus och närvaro.
Inte titta på mailen, inte fejsboooka, inte twittra eller instagrama. Bara vara där.
Och fokusera på -Mig!
Var jag är. Vart jag vill. Hur jag är och vart jag kan ta mig.

11 kvinnliga företagare och allt vad det innebär! :-) 11 helt olika företag och affärsidéer.
Intressant! Givande och lärorikt.
Och, när man har full tystnadsplikt, då delar man plötsligt väldigt mycket med folk man bara känt ett par timmar! :-)
Fascinerande livsöden och brokiga bakgrunder.
Och - som alltid numer. Där man minst anar det, så visar det sig att man har gemensamma bekanta eller träffat personer i jobbsvängen som man känner.

Mellan att vi pratade affärer, kunder, sälj och marknadsföring, så yogade vi!
Jag har ju prövat yoga lite förut, men inte med instruktör.
Igår fick vi två väldigt effektiva övningar!
Sådana som man kan göra på 5 minuter, när man tycker att stressen sätter sig lite väl.
En stol, ett tyst rum och 5 minuter, sen är man på banan igen.

I morse började vi dagen med en hel timmes yoga. Väldigt skönt!
Vi var lite smålulliga och fnittriga när vi väl satte oss och åt frukost.
Det var även lite fascinerande att gruppsammansättningen var så bra. Utan att de direkt gjort någon större bakgrundskoll, utan plockat ihop gruppen vartefter anmälningarna droppat in.
En tjej, kom till och med in på ett bananskal.
Men, så liknande frågeställningar det fanns. Liknande problematik och direktkontakt.
Ungefär samma ålder och livssituation.
Det var till och med så att tjejen jag jobbade mest med igår och jag var nästan exakt likadant klädda idag! :-)
De övriga frågade om vi ringt varandra och koordinerat oss!

Jag ser fram emot fortsättningen som kommer i höst och andra olika sammanhang där vi kommer att träffas och hjälpas åt att ge varandra draghjälp.

Och, den Dreamboard vi gjorde idag, med en 10 årig vision för både oss själva och företagandet ska bli intressant att plocka fram om några år igen och se hur det gått! ;-)

Nu däremot är det bara till att ladda om för att jobba i morgon.
Möte, förberedelser inför fredagens spännande medverkan i ett regionalt sammanhang och Dagisfest.
Fredagen får bli en hel kontorsdag igen. Jag ligger efter med en massa..
Sista veckan i maj...
Skolavslutningarna är nära...midsommaren runt hörnet...och jag skulle vilja dra i bromsen liiite.
Hinna njuta av att det är försommar..

Bara sätta mig och dra in doften...den underbaraste som finns...

Reflektera. Stanna upp och njuta.
Och - dricka champagne, i förväg. För allt underbart som kan och kommer att hända! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar