Sidor

torsdag 23 maj 2013

På plats!

Nu har jag sjunkit ner i soffan, med datorn i knät, för första gången på 21 dagar! :-)
Det känns oerhört bra.
Vi har inte hunnit göra mycket annat på ett tag. Ett effektivt sätt att vila ifrån blogg, instagram och twitter är att flytta! ;-)
Har jag saknat det? Mjaäe..inte direkt.Inte så att det "kliar" i mig att inte hinna.
Men, det är kul, så jag har saknat själva kreativiteten det innebär.

Nu, ska livet dock återgå till det normala igen.

Den 2 maj fick vi nycklar till nya huset, nu känns det som att vi är inbodda och har det mesta på plats.
Visst, det fattas lite hyllor, några lådor är inte uppackade, lite finlir ska till. Men, nu är bor vi här.
Och det märkliga är att det känns som vi bott här jätte länge!

Jag är sån som person. Jag är sällan kvar i en känsla utan går vidare direkt. Jag är "till" orienterad.
Det jag lämnar, det lämnar jag utan att titta tillbaks.
Men, känslan av att vi faktiskt bor här gick oerhört fort!
Till och med för barnen.
Efter första natten här, frågade jag Lilleman om det inte kändes som att vi sovit på hotell.
"Näe, jag har ju mina saker här, så det känns som att vi bor här" svarade han! :-)
Och de är överlyckliga. Det bor så många kompisar i området och  vissa kvällar ser vi inte röken av dom innan det är dags att gå och lägga sig.
Radhus är toppen när man har hyfsat små barn!

I det gamla huset finns bara sopor kvar, och lite småplock. Jag har köpt in flyttstädning, för det finns inte en chans att jag hinner städa ur det själv.
Det har varit 20 intensiva dagar. Långa dagar. Vi är ganska trötta nu. :-)

Men det är skönt att vi är på plats och har det mesta i ordning, för nu går vi in i en intensiv jobbperiod innan det är dags för semester.
Eller, att barnen ska var lediga rättare sagt. Vi får ju snällt jobba lite ändå. Bokföring tex ska göras vare sig det är sommar eller inte. :-)

Men, nu har det varit så intensivt att jag inte hunnit tänka på landet. Det är tom svårt att fatta att vi snart är inne i juni!
Det har troligen vuxit massor i trädgården vid det här laget! Här har det vuxit helt galet senaste veckorna och är otroligt grönt och frodigt. Jag kan bara tänka mig hur det ser ut på landet. 

Vi ska ut dit över midsommar, i vanlig ordning. Och lär få leta fram lien för att ta oss an gräsmattan. ;-)
Det känns oerhört bra, att ha en sån liten gräsmatta här hemma att den går att klippa med trimmern!

Fantastiskt bra känns det och här ska vi bo nu!
....12 år, har jag lovat! ;-)
(Men, det är precis som att föda barn. När man är mitt i det, tänker man "aldrig någonsin mer"...och när bebisen är född och man äter första mackan, tänker man att "så hemskt var det ju inte"...;-) )

Men, om det är någon som saknat uppdatering här, så kan jag trösta er med att det blir bättring framöver.
Jag har massor som ska luftas! ;-)

Nu, ska jag dock lägga huvudet på kudden. Hela dagen i morgon är mötesdag.
Precis som hela veckan har varit.
Så, att sätta sig på den lilla altanen med ett glas rött i morgon kväll kommer att sitta som en smäck! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar