Sidor

söndag 26 maj 2013

Mammas dag!

Jag vaknade av att Lilleman stod vid min säng i morse och viskade "mamma, det är strålande sol!" :-)
Och då måste man ju bara gå upp!
Det var mer än dags, klockan var 9!
Minime sov en stund till hon, men vi tassade ner i köket och påbörjade frukosten.
Det är så najs att just tassa en våning ner till köket och inte behöva tänka på att man slamrar eller pratar lite högt..
(Jag kommer att tjata hål i huvudet på er som läser, över hur nöjda vi är med nya boendet! ;-) )

Maken åkte en sväng för att inhandla presenter till sin mor och tog Lilleman med sig. Han passade på att vara logistisk och ekonomiskt ombud för alla fyra barn, när han köpte presenter till mig samtidigt! ;-)
Tonårsdottern fick en del pikar över att hon inte tänkt på det själv! :-)
Stora sonen ringde hem och det var en jätte bra present!

Lillman hade fått välja färg på blommorna.
Rosor, det är självskrivet. Jag älskar rosor. Och maken valde den rosa..:-) Lilleman ville ha gula blommor i och det blev ju jättefint!

Den här rosa är så vacker så man blir alldeles tårögd!
Hur kan något vara så vackert?
 Jag fick även en nalle till min samling! :-)

Efter lunch drog värsta regnovädret till. Jösses vad det regnade!
Men det är så mysigt!

Lilleman hade rummet fullt av kompisar och som på en given signal, fram åt 13 rycket, ringdes alla hem, för det var dags att åka till farmor/ mormor! :-)

Så även vi!
Tårta i uterummet blev det. Jätte mysigt att sitta ute, under tak, när det regnar!
(Det är nästa projekt här, en markis, så att man kan sitta ute även vid regn.)

Farmor hade varit på en liten weekendtripp och hade med presenter. Cupcakes formar! :-)
Precis i min smak!
Nu måste jag alltså göra cupcakes.. ;-)

 Efter middagen gav vi oss på kartongen med denna herre. Vi köpte den till Lilleman precis när vi flyttat in och han har tjatat och tjatat att den ska komma upp på väggen.
Nu sitter den där.
Efter en hel del svordomar. ;-)
Så var den helgen över..
I morgon har dagis planeringsdag så jag ska ta mig en heldag med Minime.
Vi ska fixa lite smågrejer, sånt som man aldrig hinner med.
Ha det lite mysigt.
Och jag ska ladda inför den kurs jag ska gå i två dagar nästa vecka. (första vändan av flera tillfällen)
Det är en.."hitta din inre kärna", plus marknadsföring och kvinnligt nätverkande kurs.
Jag har redan fyllt i flera sidor med uppgifter och mailat in till kursledaren.
Det kommer att vara både roligt och lärorikt. Men även energikrävande.
Samtidigt som jag är lite rädd att jag inte ska kunna vara _där_ på riktigt, eftersom vi själva jobbar med liknande saker och jag har tillgång till två av Sveriges absolut bästa coacher.
Det här är ju lite likadant, men ändå inte.
Så det gäller att ladda lite innan.
Jag är glad att vi hunnit så mycket hemma och jag är i fas med det mesta, annars hade jag inte kunnat koppla bort det riktigt.

Nu är det bara morgontrafiken som oroar mig! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar