Sidor

torsdag 9 maj 2013

Flamentanz är på plats.

Idag är det verkligen sommar! Lite soldisigt 27 grader!
"Woop, woop".
Jag har nästan packat hela huset. :-) Det är snart så att alla har varsin tallrik, varsin gaffel och ett par underklädesbyten! ;-)
Det är svettigt, minst sagt.
Och dubbelsvettigt att ha två pipiga barn i hasorna.
Att pappa skruvar möbler och mamma packar är inte poppis. Det är sååå tråkigt.
Minime roar sig rätt bra själv, eller hjälper mig.
Men Lilleman. Han är i någon sorts "pree teen" period. Det gnälls och pips konstant och inget är kul.
Endera gnäller och surar han eller så retar han lillsyrran.
Och så ryker dom ihop. Kul!
Var femte minut får jag lämna det jag gör för att agera ringdomare, torka rumpor eller göra mat av nåt slag.
Jiises..Det man vanligtvis gör på 45 minuter tar flera timmar när jag blir avbruten hela tiden.
Men, idag dumpade jag honom hos en kompis och fick 3,5 timme med bara ett barn. Och jösses vad man hinner med då! :-D

På förmiddagen tog jag en paus och susade förbi nya huset för att plantera de två rosorna jag köpte igår.
Jag har funderat på var de skulle petas ner, för det är skugga stor del av dagen på baksidan. Men, det finns ett hörn som har rätt bra med sol under kvällen så det borde gå. Jag satte två för säkerhetsskull.
Sen får jag tukta dom rätt hårt tror jag och verkligen tvinga dom att växa åt ett håll om dom växer så som de jag har nu har gjort och gör.

Drömmen är att ha en på framsidan också som har gassande sol hela dagen...men jag är inte säker på att den skulle få plats.
Jag får se när vi lagt plattor och jag ser hur bilarna och soptunnorna står.
Det kanske blir en fet klematis i stället..
Även humle och daggkåpa satte jag på en skuggig plats. De har funkat här och borde funka där.
På framsidan här i gamla huset har jag kämpat med att få något att växa. För det är skugga hela dagen i stort sett.
Förra sommaren blev det riktigt snyggt, äntligen.
Men det är inte lätt med skuggiga delar av trädgårdar.
Egentligen skulle man plantera tak lök all over! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar