Sidor

måndag 27 maj 2013

Den doften!

Det känns som att vi har en ny trend på g. Strålande sol på morgonen, lite halvdassit på dagen och regn på eftermiddagen. :-)
Någon extra gödning behövs inte. Allt växer för fulla muggar.
Jag börjar bli liiiite nervös över hur det ser ut på landet. Vi hinner inte ut ännu på ett par veckor.
Kan vara att man får ta till lien eller trimmer.
Tur att vi har en stor gräsklippare! :-)
Jag köpte ju lökar till några spännande blommor på trädgårdsmässan, som skulle skrämma bort Bambi med familj.
Men, vi har ju inte hunnit dit och gräva ner dom, så det lär väl inte vara mycket kvar av alla mina klängväxter vid det här laget. :-/
Lite oroande är det allt.

Idag tog jag apostlahästarna till skolan när jag lämnade Lilleman.
Det är helt underbart på morgonen. Solen värmer, daggen ligger kvar och doften av alla syrener som slår ut nu ligger tungt i området.
Finns det underbarare doft?

Efter frukost åkte Minime och jag på lite äventyr. Hon var skitsur, för att dagis var stängt.
Det är jätte kul, verkligen, att barnen gillar att vara hemma med mig! ;-)
(skämt å sido, det är härligt att dom trivs så bra, att dom inte vill vara lediga!)

Vi började på Panduro, där jag köpte en hel hög med "klisterlappar" av jeanstyg. Så nu har jag lappat en hel hög Lillemanjeans.
Vi tog en vända till Ikea för inköp av lite smågrejer. Frånvaron av klädkammare gör att det behövs småförvaring lite här och där nu. Överallt där det går in! :-)
Och så lyckades jag slå sönder två stora ramar i flytten. Så de ersattes idag.
Sen, frångick jag mina principer! :-)
Jag har aldrig låtsasblommor. Inte ens de i tyg, som faktiskt ser otroligt äkta ut.
(De i plast, som otroligt nog fortfarande finns på vissa ställen, kommer inte innanför tröskeln..)
Men, nu var jag tvungen.
Jag ville ha nåt grönt och fint i hallen, i den lilla fågelbur som står där.
Men ingen äkta blomma skulle överleva.
Det är alldeles för lite solljus även om hallen är ljus.

Så, det fick bli murgröna av tyg. :-) Och det blev riktigt bra, tycker jag. Om jag får säga det själv..och det får jag! :-D
Så var måndagen snart över.
Jag har gjort alla förberedelser inför morgondagen klara.
Jag funkar så.
För att kunna ladda, måste jag ha alla papper i ordning, kläderna framhängda och rutten klar. :-)
"lite" procedur! ;-)
Jag hade tänkt ta bilen. Men, så började jag fundera.
Vi ska vara på Östermalm. Och hur jag än gör, så måste jag trassla mig genom värsta trafiken.
Det finns inte så många vägar att välja på och det är fan kö överallt nuförtiden.
Så jag fick ett infall i morse och kikade på hur lång tid det skulle ta att åka tåg i stället.
Jag är annars en bilmänniska. Lat. ;-)
Jag hade räknat att bilresan skulle ta runt en timme, lätt. Om inget oförutsett händer, då kan det ta ännu längre.
Plus att det ska parkeras, vilket inte är gratis. Om det ens finns parkering.
SL räknade ut att pendel + tunnelbana skulle ta en sisådär 29 minuter.
Valet blev plötsligt jätte lätt!
Varför sitta i bilkö och jaga parkering?
Det är inte det bekvämaste, men klart smidigast och snabbast.

Onsdagen, den börjar med ett yoga pass! Sedärja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar