Sidor

fredag 19 april 2013

Tron kan försätta berg, tydligen.

Idag har jag gått och funderat...Fnulat, tänkt, vänt och vridit.
Orden som har snurrat är Open minded och close minded.. Det finns inget bra svenskt ord, känner jag...

Men det är de orden som har snurrat. Och funderingar på varför det ibland blir så aggressivt runt det som är nytt och okänt. Varför människor är Close minded.
Om det beror på rädsla, eller om det är så enkelt att "jag har mina regler, du har dina regler, men det är mina regler som är rätt".
Jag är själv en sådan, trots att jag är extern. Så det ska mycket till för att jag ska acceptera andras regler.
Trots det jag är mottaglig för sådant som är nytt.
Är Open minded. För att sånt jag lärt mig, kanske förändras. Det visar sig att allt inte är som det varit. Det har tillkommit nytt. Ny info, nya läror.
Men, människan har alltid varit rädd för det som är nytt. Det är läskigt. Att pröva sådant som är out of the box. Sådant man inte kan förstå hur det kan fungera.
Pröva alternativa saker. Komma fram till att sådant som inte borde gå, faktiskt gör det.
Och när man ifrågasätter varför det inte går, blir det kinkigt..

Inom sjukvård är det tufft att komma med nya idéer.
Tänk bara på alla "häxor" med kunskap i sjukvård. Dom var inte poppis. "sådär kan man inte göra..folk ska fan dö, som dom brukar"
Och sen kiropraktorerna. Jag mins hur höga vågor det gick om dom. Kvacksalvare..
Jag mins själv när jag blev tillsagd av en läkare "går du till kiropraktor, behöver du inte komma tillbaks till mig"..Jag var modig nog att gå ändå och få ordning på mitt bäcken, utan att äta värktabletter...

För att inte prata om naprapater, zoomterapeuter och akupunktur.
Så mycket skit dom har fått.
Det ska inte fungera. Man ska äta mediciner, helst länge och många. Tillslut behöver man mediciner mot medicinerna.
Man vill bota symptomen inte grundsjukdomen. Det finns forskning och fakta på det.
Läkemedelsindustrin vill ha det så.
Tjäna pengar på att folk blir "nästan friska".

Och hävdar man annat, ja då får man skit.
Tänker bland annat på Olga, som hävdar att med rätt kost och träning behöver man inte vara överviktig och sjuk.
Så mycket skit hon får för att många inte orkar och klara av att vara så strikt som hon är. Det sägs att hon manipulerar bilder och det kan bli grymt aggressivt där de tjejer som gått ner mycket får höra att dom är fula och för vältränade och smala.
Go figure!

Och jag kan säga såhär. Vill man ha en het diskussion, bli osams med någon eller bli den "konstiga" i en grupp, då ska man berätta att man dricker Fit Line.
Vill man spetsa till det lite, så ska man berätta att man mår bra av det eller rent av blivit frisk från en sjukom. Om man sen vill få fullt krig, jag då ska man berätta att en eller flera anhöriga eller vänner dricker det och blivit friska från någon kronisk sjukdom.
Då jävlar blir det liv! :-)
Och då pratar jag inte nödvändigtvis om mig personligen, utan många jag känner som inte vågar berätta att dom dricker Fit Line och ljuger och säger att dom är friska på grund av ny traditionell medicinering.  

Och då blir jag lite rabiat. För, varför ska inte det respekteras, som allt annat?
Visst, gemene man tycker att det finns för lite bevis för att det fungerar, på riktigt. Och visst, det köper jag.
JAG har bevis, för jag får det varje dag, från andra som dricker Fit Line.
Men jag tycker att man inte kan avfärda något man inte har prövat på själv. Och då räknas inte ett par veckor, för kroppen behöver minst tre månader, för att hinna läka.

Jag var jädrans tveksam länge och rätt kritiskt. Men, valde att prova själv, för att sedan kunna ha en åsikt.

När någon dricker C vitamin från apoteket och berättar att dom är pigga som attan, då är det helt ok.
Om någon äter LCHF och blir av med diabetesen, så är det också ok.
Men, dricker man Fit Line och säger att diabetesen försvunnit. Ja då jävlar. Då inbillar man sig och är nog lite störd.
Mycket beror på att man inte vet vad Fit Line är. Och man vågar inte prova för att själv utvärdera vad det är.
Ofta får man höra att det är så dyrt.
Och ja, det är det. Varför? För att det är dyrt att ta fram det. Vilket i sin tur beror på att man har flera patent på att ta fram produkten, så att den är helt vattenlöslig.
Till och med D vitaminet. Som i vanliga fall transporteras med fett.
Nu har man sett till att den processen som vanligen sker i tarmen, är gjord innan, med en metod som heter Micellisering.
Det gör allt vattenlösligt och att det tas upp jätte fort i kroppen. Och, man kan inte överdosera det. Man kissar ut allt kroppen inte behöver.
Men, kroppen behöver stora mängder vitaminer och mineraler. Mycket mer än det vi får i oss via vanlig mat.
Sen är det också så, att om man tittar vad som är i produkterna (jag pratar nu om "bas settet") så blir det lika dyrt att plocka ihop allt innehåll på ex ett apotek.
Men, då får man med sig en kasse hem och måste kanske peta i sig 15-20 olika kapslar och tabletter.
Och det är inte lika effektivt, iom att kroppen måste smälta kapseln.
Nu dricker man produkterna i ett glas vatten, två gånger om dagen.

Sen kan man jämföra det med om man tex fastar i 5 dagar. Då dricker man massor med juicer som ger en vitaminer och mineraler.
Många tror ju att själva effekten man får, tex "kicken", ont i huvudet eller kroppen, är av att man inte äter. Jag är inte lika övertygad. Jag tror att det är den enorma boost av vitaminer som ger en utrensning och "effekt".
5 sådana dagar kostar 285:-
Om man då tänker att man dricker dessa jucier för att få i sig alla vitaminer en hel månad (jag har räknat på 25 dagar) då kostar det 1425:-
Fit Line kostar 800:-/ månad.
I´m just saying....


Så undrar man varför det inte säljs i butik.
Jo, man vill inte lägga ner pengar på traditionell marknadsföring. Värdet av att personer som dricker och får erfarenhet av produkterna rekommenderar det vidare är större. Man har valt att lägga pengarna på att produkterna ska vara lite billigare än om man lägger pengar på reklam.
Man vill inte heller sälja i butik, för då blir det dyrare, igen. Butiken ska ha marginaler.
Det har gjorts en undersökning i Finland på innehållet i olika tillskott köpta på apotek och hälsokost butiker.
I vissa fall, fanns det inga vitaminer alls.
I många mycket mindre än det borde. Man skulle alltså äta dubbel dos än det rekommenderad, för att få i sig tillräckligt mycket.
Att då få en butik att sälja det dyra, som räcker längre än det billiga, som dom kan sälja mer/större volym av...hm.. näe.
Och, en annan stark orsak är att man vill att användare ska ha en sponsor.
Alltså en person att rådfråga när man påbörjar drickandet.
Det är nämligen så, att har man en lång sjukdomshistoria, får man nästan alltid stora utrensningar som kan vara oerhört jobbiga.
Då behöver man stöd. I vilka doser man ska ta, om man ska ta små pauser, om man ska byta produkt till en mildare osv, osv.
Denna sponsor, som har sålt produkten, "tjänar pengar" på så vis att de i sin tur får köpa produkter lite billigare.
Och varför är det så hemskt?
Ingen jobbar väl gratis???
Dessa sponsorer hjälper också till vid registrering, ändringar i order osv.
Men mest som stöd.
Man får också tillgång till olika grupper av personer som dricker, för att man ska få mer info om hur det fungerar osv.

Nästan alla får utrensningar som heter duga. Kroppen gör det först, innan den kan bygga upp immunförsvar osv.
Dess sjukare man är när man börjar dricka, dess större utrensningar får man.
Har man stora brister i kroppen, kan man få alla möjliga symptom i början.

Man får så också så kallade "fluscher" som gör att man ser ut att få en allergi reaktion. Vilket det alltså inte är.
Produkterna är "tvättade" ifrån alla allergener.
Men, man kan få röd, varm hud lite här och där på kroppen. Det känns som att man har nässelfeber.
Vissa får feber på riktigt och mår väldigt ruttet.
I början kan man få huvudvärk.
För mig kändes det som att jag hade sockerdricka under huden..

Jag får sällan fluscher, men när jag får det sätter det sig nästan alltid på båda mina knän. Där jag har förslitningsskador.
Maken, får fluschar varje dag. Oftast över bihålor, öron och hals.
Han var öronbarn som liten och har varit konstant förkyld som vuxen...


Vad är då min poäng? Jo, varför är det så svårt att ens tänka sig att tillskott av vitaminer och mineraler gör en friskare?
Varför får många höra att när dom frisknat till från exempelvis eksem eller värk att " ja du vet, tror man bra tillräckligt".
Man hävdar alltså att själva "tron" ger mer effekt än tillskott av vitaminer?
I min värld är det jätte märkligt.

Varför dricker jag det då?
Tja, jag vill testa om min pälsdjursallergi kan bli lindrigare eller tom försvinna.
Om jag tror det? Mjäe...Jag är inte övertygad.
Men jag hoppas! :)
Jag kan säga att min Astma är försvunnen. Jag har inte tagit astmamediciner på snart tre månader. Inte när jag tränar, inte när var förkyld häromveckan (och ja, man blir förkyld trots att man dricker FL, men inte lika däckad oftast och man får inte alla skitvirus som går..)
Och jag har inte tagit någon pollen medicin än i år.
Flera jag känner som är lika pollenallergisk som mig, har påbörjat intaget av antihistaminer.
Jag ska pröva om det går utan...

Och, även om min allergi inte försvinner, så är jag jätte nöjd med att jag vet att jag får i mig alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver.
Man har bara en och man ska vara snäll mot den! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar