Sidor

lördag 20 april 2013

Böckling

Om vi igår var "svedda" av den sköna luften, så är vi idag svedda på riktigt!
Vi luktar som böcklingar hela högen.

Det var allmän Stämma, städ och elddag idag.
Maken åkte på stämman och städet.
Jag fick pyromanjobbet!
Alltid kul att elda lite.
Men, det är ju såhär. Går man ut i skogen, drar en cigg och sprätter iväg fimpen...då fjuttar det till och sex hektar skog brinner ner.
Ska man elda brasa, då jädrars får man ligga i för att få skiten att brinna.
Att jag drog ut slangen, för att vara på säkra sidan, var ju parodi.
(Barnen hade kul med den dock och fyllde snabbt en grop, som blev en lergrop...)

Som tur var stora dottern också med. För under tiden jag tuttade på, blåste, tuttade på, väntade på vind och tuttade på igen, så gjorde Minime lite annat.
Jag kan meddela att man inte ska elda brasa ensam om man har en 4 åring i närheten.
Hon rasade först på alla fyra i lergropen. In och byta kläder och tvinga på henne överdragsbyxor.
Sen satte hon sig på rumpan i samma grop. In och byta stövlar, strumpor och långfillingar..
Sen blev hon kissnödig. In, dra av allt och kissa.
Sen, kissade hon på sig. *suck*. Där fick jag ett negativt utbrott, ja.
In, byta kläder på hela ungen...

Sen hittade vi en flaska tändvätska...
Och fick det att fjösa till lite grand.

 Sen hittade vi lite lacknafta och fick det att brinna, lite...

 Sen dök maken upp. Han hade bensin! :-)

Det har varit fantastiskt varmt och fint hela dagen.
Vi är inte röda på kinderna av endast elden idag. Solen har tagit.
Det har varit en skön helg och jag är inte ett dugg sugen på att åka hem och fortsätta att packa, kan jag säga..
Hoppas att det är lika fint i morgon..
Jag skulle behöva tvätta och hänga lite kläder på tork...:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar