Sidor

torsdag 28 mars 2013

Vi blir lurade!

Uppdatering i sjukstugan.
Ett stycke febrig man.
Ett stycke febrig son.
Man skulle kunna tro att det liksom är samma, samma. Det är det inte.
Jag kan berätta för alla som inga barn har, att sjuka barn, är inte sjuka. Inte så som man definierar sjuka.
Så, det värsta som kan hända är två sjuka föräldrar och ett eller två friska barn! ;-)
Och efter det, två sjuka föräldrar och ett eller två sjuka barn.
Båda, gör att föräldrarna blir ännu sjukare! :-)

Den febrige maken har idag gjort som jag gjorde igår. Sovit bort dagen. Helt sänkt.
Sonen, han förstår inte att han är sjuk!
Han berättade för doktorn att han visst hade ont i "bulan" och att han kanske kände sig aningens förkyld, men "jag är jätte pigg! jag kan hoppa om du vill"..
Sen har jag tjatat om att han ska ta det lite lungt, hela dagen. Utan större framgång.

Nåja. Jag var ju "lite lätt sur" över att solen sken och vi satt inne. Så jag släpade fram en stol och en filt och satte mig ute i solen en stund.

 Och sitter man i lä och har en filt runt benen så är det riktigt varmt!

Jag hann få en hel del D vitaminer på den stund jag satt ute.
Sen ville Lilleman också vara ute. Men, han hade dryga 38, så det var ingen jätte bra idé.
Det slutade med att både han och jag satt inne och tittade ut på solen - och surade! :-)

Sen, fick han lite Ipren, för han blev så himla varm och hängig.
Det var dumt!
Efter en stund och lite "hemlagad hälsokostmat" också stavat "pizza" så blev han mer än pigg!

Han jagade sin syster fram och åter i huset. Det fäktades och brottades och slutade med att dom hällde ut en hel förpackning cocopos i hans rum!
Vad ÄR det i Barn Ipren egentligen?
Jag får aldrig såna fina kickar!Vuxna blir aldrig så pigga av Ipren! Vi är helt klart lurade!

När vi åt undrade han "hur mycket pizza ska jag äta för att bulan ska försvinna??". Jag var lite sugen på att dra till med att han måste äta massor, med tanke på att han är mer än mager, men jag lät bli! :-)

Den stora sonen och hans "kärsta" packade ihop sig och drog norröver i dag med. Så nu är det sååå tyst i huset.
Det är inte helt nyttigt att gå ifrån att ha varit 7 pers till och från en vecka till att vara bara 4.
Ruskigt tomt, blir det.
Men, det känns ändå inte som så jätte länge innan de dyker upp igen i juni.

Jag har ägnat stora dela av dagen åt ren och skär självpina och tittat på "en plats i solen", "längtan till landet" och "trädgårdstoppen".
Det går inte att låta bli! :-D
Nu hoppas jag verkligen, verkligen att alla vaknar piggare i morgon.
Annars får jag bädda ner de två feberkillarna i bagaget på bilen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar