Sidor

lördag 16 mars 2013

Vackert, vackert!

Idag körde vi lite firande av "hot mama".
Minime undrade "varför kommer inte alla dina kompisar??"... Så gör vi ju när hon fyller år.
Att man inte firar gamlingar lika stort varje gång förstod hon sig inte på. :-)
Men, jag tröstade henne med att pappa snart fyller jämt..och då, då kör vi all in! :-)

Hon åkte med maken och köpte tårtor. Det var jätte viktigt att det fanns rosor på dom.
Det blev en jätte, jätte god chokladmousse tårta.
*mmm*..

Och en "grön" tårta. Det är Lillemans favorit. Och två rosor, blev det. :-)

Sen dök svärmor, svåger, svägerska och en liten kusin upp.
Och med sig hade dom en massa presenter.
Det är ju inte helt lätt när man börjar komma upp i åren - och redan har allt.
Men, dom lyckades rejält idag! :-)

En underbart fin Hortensia!

Med en ännu snyggare kruka!
"Virkad". Hur snygg som helst!

Och en Lavendelkrans.
Den får jag hänga så att inga klåfingriga barn kommer åt den.
Superfin!
En bok. En jätte viktigt bok! Första hjälpen bör alla kunna! ;-)

Och en annan viktig bok. Ska bli en fröjd att läsa..

För ett tag sedan såg jag en kompis bild på fejjan, på jätte fina Ljusugglor. Jag gick igång stenhårt och meddelade att jag gärna vill ha sådana.
Jag är ju lite smågalen i lyktor! ;-)
Svärmor hittade inte bara lyktorna, utan även en tillhörande mugg!
Skitsnygg! :-)
Och, troligen jätte god att dricka ur.
(Ja, det ÄR skillnad på muggar och muggar... Vissa är godare än andra..;-))

Och Ugglorna var snyggare i verkligheten än dom var på bild!
Ska bli en fröjd att tända dom i kväll!

Jag trodde att de skulle köpa ugglorna gemensamt, men svägerskan, hon hade hittat nåt ännu snyggare hon!
Alla vet att jag gillar kannor och samlar lite lätt på dom.
Och kolla!
Kan det bli snyggare???
Och kolla på kakfatet! Hur söt är inte kaffekoppen högst upp??

Jag fick tipset om att det finns en del porslin som hör till. Som tallrikar, muggar, koppar, fat osv.
På Chilli! :-)
Undras om jag inte ska ta en sväng dit snart! :-)

Jag är som bekant en "se" person som njuter oerhört av vackra saker. 
Vackra saker är guldkant!

Det är nog inte så dumt att fylla år..ändå! ;-)

2 kommentarer:

  1. Grattis och jag gillar också vackra saker:-), Förslag att titta på ikväll är Mr Selfridge, men det är redan avsnitt sju:-). Hur jag hittat dig minns jag inte, men det är just så det är roligt i bloggvärlden, tror jag såg en kommentar hos någon jag känner, gick in och kollade och tänkte att jag ska läsa mer och också hos de i din blogglista, det har jag inte hunnit än:-) men har lagt till dig i min. Ha det fortsatt bra i helgen:-)

    SvaraRadera
  2. Tack! :-)
    Vad härligt! Det samma till dig!

    SvaraRadera