Sidor

lördag 9 mars 2013

Ordning på torpet!

Vilken härlig dag!
Kallt i morse, men sen smög sig solen fram och då blir det ju helt underbart!

Innan solen värmde världen, passade jag på att röja lite.
Storstädning av badrum bland annat.
Som sagt, märkligt att det blir smutsigt när man inte är här!
När jag röjde som värst, dök Minime in med huvudet. "Mamma, ska vi sälja det här huset också?" undrade hon! :-)
Hm...jag kan bara tolka det som att jag storstädat lite för sällan under hennes fyra år! :-)
Nåja, när jag var klar med det, städade jag ur några köksskåp.
En hel del ska med ut från huset, så nu letade jag plats. Det finns, om man bara stuvar lite. :-)
Sen passade jag på att städa skafferiet.
Och, tja, vi behöver inte köpa soppa, senap eller rostad lök på ett tag.
Det har vi.
Skönt att få det röjt och ha koll på utgångsdatum och sånt.

Sen blev det som det brukar här. Grillad korv till lunch.
Barnen tvingades ut ur huset.
De stannar gärna inne och leker annars.
Vi pysslade lite ute, skottade en gång mellan trapp och bil tex.
Hela tomten är fylld med snö och skare. Man kliver på det och trampar igenom. Otroligt tungt att gå i.

Vi flyttade bilen så att barnen kunde åka pulka och de åkte lika mycket med huvudet före som fötterna.
 Efter en stund var det dags för varm choklad och lite kakor..


Det är alltid så gott när man är ute!
När vi pysslat klart med det som behövdes, gick barnen in och maken och jag tog en promenad.
I skuggan är det kallt, men i solen..ah.. helt galet skönt!
Vi gick en runda i området och jag sa en del fula ord över att jag glömt min riktiga kamera hemma!
Det är så vackert, när solen lyser på isen och snön.
Allt glittrar.
Det var till och med så att maken hade velat ha med sig kameran! :-)
Nu fick vi nöja oss med mobilen...


Det tar verkligen andan ur en.
Och man blir sugen på att åka långfärdsskidor eller skridskor.
Det är dock svårt att veta hur isen är, även om vi såg spår efter aktivitet.

Galet vackert! :-)
Vi räknade ut att vi varit utomhus ca 5 timmar idag! Det känns i kinderna! ;-)
Undras hur många av oss som orkar vara vakna hela Mellon igenom! ;-)

Nu har jag druckit en stoooor kopp kaffe, innan jag ska leta fram måttband och penna och mäta garderober och skåp.
Nu jädrar ska det bli ordning på torpet! Eller rättare sagt I torpet! :-)




'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar