Sidor

söndag 24 mars 2013

Myrkryp.

Idag har jag fått mer motion än jag gått på flera veckor.
Efter lunch drog vi iväg för att Bowla.
Det är ju så kul! Och, vi konstaterade att vi borde göra det mycket oftare. Man blir ju tom svettig! ;-)

Vi delade upp oss på två banor och tonåringarna fick spöa varandra.
Jag och maken spelade med de två små.
Lilleman orkade rätt länge, men gav upp i början av omgång två.
Minime surnade till redan i början, för att hon inte fick "kasta" kloten hela tiden, utan var tvungen att vänta på sin tur!
Sen, när hon väl fått "kasta" lite, så tröttnade hon. Det var "jätte tråkigt".
Det hela slutade med att båda små satte sig och tittade på och maken och jag fick köra dubbla set.
Man blir svettig!

Och jag fick en läskig bowlingskada!!
Fruktansvärd!
Det berodde på ett för tungt klot.

Jag kan avslöja att jag har noll teknik när jag spelar!
Det blir på ren glädje och entusiasm! Men, jag vann min grupp! Och det är inte illa pinkat!
Och stora dottern spöade sin bror och svägerska.
Så hon och jag var nöjda med dagen! ;-)

Sen fikade vi en massa gott.
Väl hemma, kände vi att det bara inte gick att stanna inne, när solen sken och det faktiskt var plusgrader!
Så, vi lämnade två små och trötta hemma med storebror och så tog vi andra en frisk promenad.
Det är så skönt i solen!
Och nu märker man att ljuset gör sitt! Kvällarna blir fort längre nu vilket är underbart skönt!

Vi har haft en jätte mysig helg med alla barn. Nu piper de iväg till sin far ett par dagar. Vilket gör att det kommer att bli löjligt tyst i huset!

Och det är ju en kort arbetsvecka nu.
Maken ska åka på kurs i två dagar och jag får hålla ställningarna. :-)
Både lämna och hämta på dagis.
Det var inte igår. :-)
Sen blir det långhelg.
Och kanske besök av den här filuren?
Vi firar inte påsk mer än att vi åker till farmor på påskmiddag.
Men, det är ändå slutet på vintern, på något vis.
Vi ändrar till sommartid och får ännu längre kvällar.

Och - jag har sett bilder på fejjan på snödroppar och andra tidiga vårblommor plus en bild på myror som vaknat.
DET är vårtecken om nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar