Sidor

måndag 18 mars 2013

Man blir deppad..

Vilken märklig måndag vi fick idag.
En planerad dag, blev väldigt spontan.

Jag gick upp som vanligt. Väckte barn som vanligt. Och där tog det stopp.
Minime var jätte ledsen.
Klagade på ont i nacken och ville inte ens kliva ur sängen.
Hon är aldrig pigg på att gå upp på morgnarna, men idag märktes det att nåt var fel.
Så, jag ringde dagis. Vad som var fel kunde jag inte riktigt säga, men hon dök i alla fall inte upp..

Och - efter lite klämmande och funderande kom jag fram till att ungen fått nackspärr.
Det har inget av mina barn haft tidigare!
I alla fall inte som små.
Men, allt ska ju vara första gången.
Så, jag ställde in mina förmiddagsplaner. Minime la sig i sängen med vetekudde och tittade på Bollibompa.
Där har hon sen legat hela dagen och bara varit upp för att äta.
Maken avlöste mig vid lunch och jag pep iväg till kontoret.
Man brukar säga att det man inte har i huvudet får man ha i benen. Men i mitt fall blev det "det man inte har på USB minnet får man ha i benen". ..

Jag brukar vara noga med att säkerhetskopiera det jag jobbar med, eller maila dokumenten till en mail jag kan öppna överallt.
Men - nu hade jag inte det.
Vi har helt enkelt varit friska för länge! :-)
Så, jag fick snällt åka till kontoret för att hämta en fil jag jobbar i.
Precis när jag klev in där och pratade lite skit med en kollega, så börjar det snöa!
VA!
Snö!?
Jag har ju inte direkt hurrat över den envisa kylan vi haft, typ sen jul. Men, strålande sol är ju najs.
Så, då tar jag gärna kylan om vi bara får sol.
MEN - snö! Näe.
Fan, man blir ju direkt deppad.

Vi har alltid kallt på kontoret. Så har det alltid varit, men nu, när lokalerna mer eller mindre är tomma och vi kampar i ett litet hörn, är det svinkallt.
Idag var det mer än svinkallt. Efter en stund trodde jag att både fingrar och näsa skulle ramla av!
Så, jag gav upp rätt fort.
Storhandlade och hämtade Lilleman tidigt.

Han var jätte lycklig, för idag äntligen, fick han ta hem Trulle!
Denna Trulle, som han tjatat om i veckor.
Eftersom att han är allergisk, så är han en av de som får ha Trulle sist. När alla pälsdjursbarn haft honom, tog fröken hem och tvättade Trulle.
Han fick sig en riktig resa i tvättmaskinen, helt enkelt! :-)
Idag var Trulle torr och fick följa med hem.

Men, Trulle frös!
Han har nästan inga kläder stackarn!

Så kan ju inte ha det! Han kan ju bli sjuk!
Det rådde vi bot på genom att tillverka vantar och sockor.

Jag hade lust att göra mössa och tröja åt honom också, men, man får ju liksom hejda sig lite...;-)
Man kan ju lätt klassas som..lite konstig, om Trulle kommer tillbaks i full vintermundering! ;-)

Nåja.
Minime har fortfarande ont.
Är hon lika ynklig i morgon får i ta en tur till fabbo dottorn.
Jag är inte speciellt orolig. Hon är pigg, har ingen hög feber och äter som en liten häst.
Men, jag vill ändå kolla. För att vara på den säkra sidan.
Maken åkte för att hämta vår utlånade vagn, så att jag slipper bära henne från p- hus till barnakut.
(Och bara därför är hon troligen piggare i morgon! ;-) )

Har jag tur är hon mycket piggare och vi kan Lyx-vabba! :-D
Det vill säga, bara mysa. Elda brasa och inte gå ut alls!
Tur att det är maken som har flera bokade möten i morgon och jag kan sköta mitt via den bärbara datorn!
*moahahaha*

Men, nu är det banne mig dags att fokusera och affirmera utavbarahelvitte. VÅR! NU...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar