Sidor

söndag 24 mars 2013

Längtan!

Just nu längtar jag till en massa olika saker.
Det är ju redan allmänt känt att jag inte är så bra (rent usel!) på att lev i nuet. Som den utpräglade "till" person jag är, så har jag alltid känslan lååångt fram.

Flytten, längtar jag till. Kanske inte det bokstavliga packa och bära, men själva "stänga loopen". Få det gjort.
Avsluta ett projekt.
Plus att det blir en hel del "mamma, var är ..." och jag svarar "i en låda på lagret på jobbet".
Stora sonen, som inte varit med i själva "ställa i ordning och sälja" projektet, är ju inte helt med i processen.
Så det blir en del sånt. :-)
"Var är mina..." och svaret blir. "Vi kan leta fram det i maj..eller juni" :-D

Sen, är jag väl som alla andra nu och längtar till värme och vår.
Och -trädgård! Jag kan knappt kika in på alla de trädgårdsbloggar jag följer. För de riktiga entusiasterna är ju på ganska god väg med sådder och drivhus nu.
Och länkar i sin tur till andra inspirationsbloggar. Jösses.
Längtan riktigt river i magen! Åh, vad jag skulle vilja fixa.
Och jag längtar efter att kravla runt och fotografera.

Det går i perioder det med. Fotograferandet. Tyvärr.
Nu har det varit så mycket annat, att jag nästan glömt bort det.
Jag har ju "hela livet" i min telefon och det blir mer och mer att jag fotar med telefonen, för att kunna föra över det på Twitter, fejjan, instagram och blogg.
Det blir lite mer meck med att först fota och sen lägga över det. Så, då blir det inte av.
Men, igår när vi gick för att titta på eldshowen letade jag fram kameran. Som, naturligtvis hade två tomma batterier! :-)

Men nu ska det bli ordning! :)

Idag har vi tagit oss en lugn söndag. Bara tassat runt i pyjamas. Små barn retar gallfeber på större barn...
Sköna söndag helt enkelt.
Men, nu är det dags att peta i oss lite lunch och sen åka iväg på lite aktiviteter.
Vi vill ju verkligen umgås med "skåningarna" när dom är här! :-)
Sen, kommer vardagen och vi far runt som skållade råttor. Lite synd är det att de hade lov innan påsk och här i Stockholm har vi efter.
Men vi får göra det bästa av det, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar