Sidor

onsdag 27 mars 2013

klantigt fuskfinne!

Ja, jag måste citera min mor.
"Med dumt huvud, får kroppen lida".
Och prexis så är det idag.

Det var korkat, verkligen.
Men, ja, även solen har fläckar!

Jag har haft lite småont i halsen ett tag. Men det har inte brutit ut.
Så gav jag ju blod igår.
Och på kvällen kom jag på att jag skulle träna. På vinst och förlust. Endera blir jag sjuk eller så går det över.
Så det gjorde jag.
Kom på när jag var omklädd att man brukar avråda från att träna samma dag som man gett blod.
Men, va faen.
Jag är ju finne, liksom.
Tränade gjorde jag. Bra gick de.

Sen vaknade jag i morse med ont i halsen igen.
Och lite skallebank. Jag var glad över att vårt kundmöte långtbortistan blivit inställt.
Men, vi drog till kontoret efter att ha lämnat av en "påskhäxeprinsessa" och en "mus" på dagis och skola.
Sen, när det gått ett par timmar, då bara tvärkroknade jag.

Vi var på väg till ett lunchmöte, men maken skjutsade hem mig i stället.
Jag blev helt galet matt och fick ont i knoppen.
Surt att missa lunchen, men jag var inte trevlig någonstans. Urk.
Jag kröp i säng kl 11 och vaknade 15:30!

Tjopp!
Nu har jag "bara" feber.
Mins inte när jag hade det senast!
Så, nu blir det sängläge hela kvällen. Och sörplande av vitaminer och annat uppiggande! :-D
Ett glas rom bör man ju få suga i sig.
Lite synd om mig är det ju!
Typiskt att jag kroknar precis innan Påskledigheten! Nu har vi 5 härliga lediga dagar framför oss!
Jag längtar till landet så att jag håller på att bli galen! (galnare!)
Så dit ska jag, hur jag än mår!

Men, jag måste konstatera att jag inte är någon riktig finne. Jag är en fuskfinne!
(Och det visste jag ju redan innan! ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar