Sidor

fredag 15 mars 2013

Hot mama!

Fredag.
Helg.
Mysbrallor, mjuktofflor och ett glas rött.

Jag hade planerat att träna i morse, men kände mig inte så "träning" när jag vaknade! :-)
Så, jag hoppade i kläderna och åkte direkt till kontoret efter att jag lämnat barn.
Såg fram emot en förmiddag i lugn och ro eftersom maken skulle iväg på annat.

Jag hade precis satt rumpan på stolen efter att jag pluggat in dator och hällt upp kaffe när han ringde.
Hans bil, gillade inte alls kylan. Så, han blev lite strandsatt!
Det var bara att dra på mig jackan och åka för att hämta honom. Och så var det lugnet slut! ;-)

Nåja. Det var skönt med en heldag på kontoret.
Nu har jag inga stora "måste fixa" kvar på min lista. Najs.
Alltid skönt med att avsluta veckan med rent skrivbord. Det får bli en ny rutin.
Kontorsdag på fredagar.
Så är man snabbstartad på måndagarna! ;-)

Det var inte bara kontorsdag idag, utan tydligen även min födelsedag!
Jag har en förmåga att glömma bort det...
Inte för att jag tycker att det är jobbigt att bli äldre, utan helt enkelt för att jag inte är någon större födelsedags fan!
Men, senaste dagarna har jag blivit påmind lite då och då, eftersom jag behövt rabbla personnummer.
Jag är lika dålig på andras födelsedagar, får jag väl säga.
Det är knappt att jag har koll på barnens dagar! :-)

Maken, däremot går igång stenhårt och det är ju trevligt! :-D
Han och de två små uppvaktade mig när vi kom hem.

Jag är ju lite lätt besatt av Miranda nallar! En större samling finns i min ägo! Det går inte att få för många! ;)
Och, även idag fick jag en jätte söt en av barnen.


Och så älskar jag rosor. I alla former. Men helst röda. :)
Det vet ju maken också vid det här laget, så röda rosor it was.

Jag behövde ju "blinga" min dataväska jag köpte för ett tag sedan, men har inte hunnit.
Det fixade sig idag!
Maken känner mig! ;-) Det kan inte bli för mycket bling i livet! :-D

Sen fick jag även lite godis! :-D
Rom! Diplomatico är det godaste man kan läppja på en kall marsdag! :-)

Så, nu är jag ännu ett år äldre.
Och det är faktiskt helt ok!
Jag har ingen åldersnoja alls. Tvärtom. Det känns bra att bli äldre och klokare.
Det blir bara bättre! :-)
Visst, man kanske skulle vilja ha en 30 årings kropp (ok -20!) Men jag vill absolut ha mina 40 års erfarenheter på alla vis.
Jag har aldrig mått bättre.
Livet är toppen och så länge man är nyfiken på livet, blir man inte gammal! ;-)

Vi är alldeles för åldersfixerade i detta land. Jag föredrar att tänka som pygméerna! "en kvinna blir bara hetare med åren!" ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar