Sidor

torsdag 14 mars 2013

Full, som en kastrull..

Om jag skrev, "what a day" häromdagen, får jag nu skriva "oh, what a couple of days"..

Min stackars hjärna som suttit och dribblat siffror i flera dagar fick vila ifrån det och i stället ta in en massa "mjuka" saker.
Jätte kul och givande.
Men, efter fyra dagar med ständig "input" är jag nu rätt trött. Mellan öronen! ;-)
Jag är full, på ett annat sätt än man kanske tror när man hör det! :-D

För ett tag sen ramlade till vår stora glädje två biljetter till Tidningen Chefs gala.

Och det var ju inte var som helst, utan på Grand Hotel, minsann! :-)

Ett digert program låg framför oss under eftermiddagen och kvällen.
Flera bra talare!

Gunilla Herlitz och Mona Sahlin var i topp.
Allra mest intressant var Linda Västrik, som levt med pygméer under en längre tid. Man hann ju bara skrapa på ytan, men jösses vilken berättelse!
Hennes dokumentär dyker upp i Sverige under hösten och den bara måste jag se.

Mellan alla talare, hann vi även tjitttjattra med bordsgrannarna och mingla runt.
Jätte kul!
Och löjligt god mat!
Vid 19 rycket började prisutdelningen för, Årets Chef, Framtidschef, Hälsobefrämjande chef, Årets Ledarutvecklare, Ung chef och Stora Hederspriset.
Alla förutom Hederspriset var nominerade och namngivna innan.
Men Hederspriset var hemligt.
Men, när motiveringen lästes upp tittade jag och min bordsgranne på varandra och utbrast "jahaaa, det är därför hon är här!" :-D
Det var nämligen Efva Attling! :)
Vi hade spottat henne och Eva Dahgren i vimlet och båda hade undrat för oss själva vad dom gjorde där. :-)

Hela kvällen var fantastisk, men när det blev dags för barhäng åkte vi hem.
Småbarnsföräldrar orkar inte barhänga! ;-)
(Det mest komiska under kvällen, var när vi köade till förrätten vid 18 tiden. Halva kön ringde hem och kollade av läget med barnvakter och pappor! :-D "har lille Kalle borstat tänderna??" ;-))

Innan vi åkte fick alla en godie bag med lite allt möjligt i. Bland annat den här boken.
Den ska bli intressant att bläddra i. :-)


Vi ramlade i säng strax efter midnatt.
Och klockan ringde ju som vanligt vid 6 idag. Det kändes att jag druckit ett par glas vin, trots att det inte kändes igår.
Men, man sover inte lika bra..

Upp och hoppa. Väcka barn och pipa iväg till Stockholmsmässan på förmiddagsseminarium.
Där var det fin besök, minsann!


Bruce Dickinson!
Det är inte varje dag han är här och håller föredrag. Det som slog mig, var att han är så liten!
Och inte speciellt välklädd! ;-)
Men hade ett intressant föredrag.


Och sen, Ingrid Betancourt. Vilken kvinna! I 7 år satt hon fånge hos FARC -Gerillan och överlevde!
Och att hon överlevde med vettet i behåll är helt otroligt.
Hon har utstått både fysisk men också psykiskt våld på ett sätt som man inte kan förstå.
De levde i djungeln och marscherade hit och dit hela dagarna.
Trångt, smutsigt och med minimalt med mat.
Hon berättade väldigt bra vad som händer med människor, som slåss för sina liv, bokstavligen.
Och hur alla, kan bli "soldat" och använda sig av våld och trakasserier för att visa sin makt.
Otroligt starkt!
Jag har inte läst hennes bok, men det ska jag göra nu!



Efter lunch blev det kontoret en sväng. Men det blev inga stordåd gjorda idag. Jag var alldeles för trött i huvudet! :-)

Dagis stängde tidigare idag vilket var ganska skönt!
Jag längtade hem till tofflor och mjukisbyxor.

När jag klev in genom dörren ringde min telefon och i andra änden var min framtida "coach".
Det är nämligen dags för mig att gå en "kurs" även jag, i personlig utveckling och företagande.
Jag ser jätte mycket fram emot det!
Under en ganska lång tid, kommer en grupp kvinnor att träffas och både ut -och inveckla oss! :-)
De två kriterier som krävs för att få vara med i detta nätverk är att man är kvinna och egenföretagare.

Spännande kommer det att bli och kul att jämföra med den utbildning som maken gått och går fortsättning på under våren.
Han utbildar sig ju i att utveckla andra. Det ska bli intressant att se hur man inriktar sig här.
Och, det ska bli skönt att få göra något som bara är för mig. Det händer inte så ofta! ;-)
Sen är det alltid kul att vidareutveckla sig och samtidigt lära känna andra.
Att jag ser fram emot det är ett understatement! :-D

NU har jag dragit på mig mjukisbrallor och tofflor.

Kroppen skriker efter träning, men det kommer det inte att bli!
Inte en meter eller ett gram! ;-)
Men, morgondagen börjar nog så. För att få en fin start på helgen...
Sen, ska det bli en hel kontorsdag. En hel. Tänk att man kan njuta av det! ;-)
Jag har tom tackat nej till en lunch, för att jag vill ha en hel kontorsdag! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar