Sidor

fredag 8 mars 2013

Farlig kombination!

Så blev det helg. Skönt! 
Flera av våra senaste helger har bara försvunnit. Av förberedelser av och sen försäljning av hus.
Shit vad mycket tid och kraft det har tagit!
Och - så sköt det är när det nu är klart.
Man blir alltid lite matt när man väl går i mål!:-)

Dagen började med tandläkarkoll för Minime.
Hon hoppade glatt in och gapade så stort så.
Jag, som inte har det minsta obehag för tandläkare, tänker liksom inte ens på att barn kan gå i baklås.
Vi bara åker.
Alla fyra har varit sådana.
Men, det märks ju på de tandläkarstuderande (vi går på tandläkarhögskolan.) att dom träffat på fler barn som fått panik, än det som inte får det.
Nåja, hon gapade, tänder räknades och så var det klart.
Hon har alla tänder och de är vita och fina.
Dock, fanns det en liiiiiten prick, långt ner i en grop i en kindtand, som var förstadiet till nåt som kan bli ett hål.
Vi tar det säkra för det osäkra och borstar ännu noggrannare. Och köpte fluor tabletter som hon ska få ett par gånger om dagen.
Hela besöket tog väl en 12-14 minuter.
Sen åkte vi hem och packade bilen full.

Dags att äntligen, äntligen åka till landet!
Vi började med att fylla magarna med lite lunch och storhandla på Coop.
De här små filurerna kan man hitta där..
Jag köpte dom inte. Men söta var dom! :-)



När vi var klara pep jag iväg in på apoteket för att köpa fluortabletterna. Bredvid ligger en liten blomsteraffär, som har så sjukt mycket fina saker!
Oj, oj. Jag skulle kunna fylla huset med "en av varje".
Den här dörrkransen var ju bara hur fin som helst!

Hade det stått "välkommen" på den, så hade jag köpt den. :-)


Däremot så hittade jag en ny dataväska, som jag letat efter länge!
Under tiden vi petade i barnen lunch, sprang maken in på butiken bredvid och förspanade
Jag har en helt galen träningsvärk, främst i låren idag, så jag går inte mer än jag absolut behöver! :-)
Men, butiken hade en massa bra, så jag haltade iväg dit.
Som jag har letat väska!
Jag har en som är för stor och klumpig. Och man bär den liksom fel. Den är inte skön vare sig att bära i handen eller på axeln.
Men, jag har inte hittat någon bättre.
Den ska inte bara få plats med datorn, utan även en och annan pärm. Pennor, extra minnen, bankdosor och lite annat privat jox.
Så att man om känner för det, klarar man sig med bara dataväskan. (Och behöver ingen handväska..)
Idag hittade jag den äntligen!
Fanns i svart också, men hur tråkigt är det??
Iofs brukar jag alltid "blinga till" alla mina väskor..;-)
Men den här blir kanon!

Sen pep vi ut till landet.
Solen sken ifrån en klarblå himmel idag igen! Även om det var -11 i morse, så är det fantastiskt fint.
Och står man bara i lä, med näsan mot solen så värmer den faktiskt.

När vi lassat ur bilen och dragit igång en brasa, tog vi en sväng ner till havet.
Som nu är helt frusen!
Förra vintern la sig isen inte alls. Men nu är det vitt och vackert. 
Vår snälla granne hade skottat av vår uppfart och gjort en liten hög med snö, som blev en perfekt pulkabacke!
Barnen åkte några vändor. Tyvärr stod bilen liiite för nära för att det skulle var bra. :-)
Vi får flytta den i morgon så att dom kan åka fritt.

 Det var så skönt att gå in i värmen sen.
Och man blir så trött och nästan snurrig, när man kommer in i värmen. Kombinationen havsluft och vedeldad stuga är förödande! ;-)

Helst skulle man ju bara vilja lägga sig på soffan och tryna!

Men det går ju inte..
Nu blir det god middag och supergod efterrätt!
Vaniljglass med färska bär! Mums!

1 kommentar:

  1. Kan du följa MIG när jag ska till tandläkaren nästa vecka? ;)

    SvaraRadera